گردشگری و توریسم

اصناف میبد، سه روز تعطیل شدند

سید بهروز موسوی روز چهارشنبه با اعلام این خبر در فضای مجازی افزود: پیرو محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا و شرایط موجود شهرستان این مدت تعطیلی اصناف  در صورت نیاز تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، سبزی فروشی‌ها، قصابی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها، لبنیاتی‌ها، بیرون بر رستوران‌ها، فست فودها و طباخی‌ها، لوازم یدکی‌ها، تعمیرات لوازم خانگی، اتومبیل و موبایل به عنوان گروه شغلی یک مجاز به فعالیت هستند.

این مسوول رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری و الزامات سلامت محیط کسب و کار را از موارد الزامی برای فعالیت مشاغل مجاز عنوان کرد و افزود: در بازرسی های پیش رو، موارد فوق بررسی و در صورت تخلف واحد متخلف پلمپ خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد یادآور شد: استفاده از ماسک، رعایت‌فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمع‌ها مهمترین راهکار قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا است.

موسوی  در ادامه اظهار کرد: با توجه به دستورهای  ستاد استانی کرونا و تاکید دادستان ، در صورت هر گونه تخلف و تخطی از مصوبات استانی و شهرستانی مقابله با کرونا، واحد صنفی متخلف پلمپ و به مراجع قضایی معرفی می‌شود..

میبد حدود ۲۳ اتحادیه صنفی فعال دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.