گردشگری و توریسم

انتخابات الکترونیکی احزاب و گروه‌های سیاسی غیرحضوری برگزار می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، حمید ملانوری با اعلام خبر ابلاغ دستورالعمل و الزامات مربوط به برگزاری غیرحضوری مجامع عمومی و انتخابات الکترونیکی احزاب و گروه های سیاسی و انجمن‌های اقلیت‌های دینی، گفت: پیرو محدودیت‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا در خصوص برگزاری اجتماعات انسانی، برگزاری جلسات، مجامع عمومی و انتخابات آنها غیر حضوری و با استفاده از ظرفیت های الکترونیکی انجام می‌شود.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: این تصمیم بعد از بررسی‌های کارشناسی و جلسات متعدد با مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور اتخاذ شده است.
وی اضافه کرد: چارچوب دستورالعمل و شیوه‌نامه برگزاری غیرحضوری مجامع عمومی و انتخابات الکترونیکی احزاب و گروه‌های سیاسی و انجمن‌های اقلیت‌های دینی که مشتمل بر الزامات فرایندی و محتوایی برگزاری این نوع مجامع می باشد تدوین شده و آماده اجرا است.
ملانوری خاطرنشان کرد: تا عادی شدن شرایط و رفع محدودیت‌های برگزاری اجتماعات انسانی، این دستورالعمل مبنای برگزاری مجامع عمومی احزاب و گروه‌های سیاسی و انجمن‌های اقلیت‌های دینی خواهد بود.
براساس این گزارش، متن کامل دستورالعمل و الزامات مربوط به “نحوه برگزاری غیرحضوری مجامع عمومی و انتخابات الکترونیکی احزاب و گروه های سیاسی و انجمن های اقلیتهای دینی” در سایت وزارت کشور قابل دسترسی است.