گردشگری و توریسم

استاندار تهران: اعمال محدودیت‌های استانی به نظر ستاد ملی کرونا بستگی دارد

انوشیروان محسنی‌بندپی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا این موضوع را اعلام کرد و افزود: هر تصمیمی در خصوص اعمال شرایط و محدودیت های جدید  در این استان وابسته به تصمیم و نظر ستاد ملی کروناست که امروز بعدازظهر جلسه آن برگزار می‌شود.

استاندار تهران پیش از این تاکید داشت که همه تلاشمان را به کار گرفته ایم تا وضعیت استان تهران از شرایط هشدار خارج نشود، اگرچه برای این استان شرایط هشدار با وضعیت قرمز تفاوتی ندارد.

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه سه شنبه با بیان اینکه وضعیت کرونا در اکثر استان‌ها به رنگ قرمز در آمده‌است، گفت: فاجعه اصلی در تهران رخ داده است.

علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران در ۶ مرداد امسال با اشاره به این که بار کاری قابل توجه و مضاعفی برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا بر دوش کادر بهداشت و درمان است، اعلام کرده بود: طبیعتا ورود ۶۸۴ بیمار جدید فقط در ۲۴ ساعت به بیمارستان‌های تهران عدد قابل توجهی است که می‌تواند بر تاب‌آوری نیروی انسانی و ظرفیت های درمانی تاثیرگ

زالی این موضوع را نیز یادآورشده بود که سهم بیماران جدیدی که در بخش های ویژه بستری شدند بالغ بر ۱۷ درصد است، به این معنی که ۱۷ درصد بیماران کرونایی در روزی که گذشت با حال عمومی وخیم در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز هفت مرداد مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید و با فوت ۲۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.