گردشگری و توریسم

شیب ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان صعودی است

سید راشد جزایری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت شیوع ویروس کرونا همچنان در استان نامطلوب است و تعداد بیماران بستری و سرپایی و مرگ و میر ناشی از کرونا در حال افزایش است.

وی ادامه داد: استان‌هایی نظیر چهارمحال و بختیاری که دیرتر از دیگر استان‌ها درگیر شیوع ویروس کرونا شدند، با اوج شدید این بیماری در هفته‌های اخیر مواجه شده‌اند، اما با اعمال محدودیت‌هایی که از سه هفته اخیر در استان آغاز شده و با تداوم همراهی مردم ،چنانچه اتفاق خاصی در استان رخ ندهد ظرف یک ماه آینده شاهد نزولی شدن شیب شیوع این بیماری خواهیم بود.

به گفته جزایری ،پیش بینی می‌شود هفت برابر بیماران شناسایی شده در استان، بیماران ناقل و شناسایی نشده در سطح جامعه وجود داشته باشد که در همین رابطه، رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی از جمله استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر و شست‌وشوی صحیح دستان با آب گرم و صابون می‌تواند درصد انتقال ویروس را به نسبت چشمگیری کاهش دهد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به محدودیت امکانات و تجهیزات استان در خصوص انجام تست ویروس کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر فقط از افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیمه زمینه‌ای نظیر دیابت و فشار خون بالا، بیماران کلیوی، ریوی و افرادی که دارای نقص ایمنی مشکوک باشد نمونه‌گیری انجام می‌شود.

جزایری تصریح کرد: همچنین بیمارانی که پس از گذراندن  دوره نقاهت ۲ تا سه هفته‌ای به بهبودی کامل دست پیدا کرده‌اند نیز نیازی به انجام تست کرونا ندارند و می‌توانند با مراجعه به  مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود گواهی بازگشت به کار دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که باعث بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است ، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.