گردشگری و توریسم

رسانه و فضای مجازی گناوه طرح ملی گام دوم تبلیغ را تبیین کنند

حجت الاسلام آیت اندرزیان روز سه شنبه در نشست با مدیران رسانه و فضای مجازی با موضوع رسانه و گام دوم تبلیغ افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی رسالتی مهم بر عهده دارد و برای تحقق هرچه بهتر اجرای طرح گام دوم تبلیغ نیازمند همکاری و یاری دیگر اقشار جامعه از جمله رسانه‌ها و فضاهای مجازی است.

وی اظهارداشت: رسانه‌ها و فضای مجازی بستر مناسبی برای ایجاد شبکه‌های مردمی تبلیغ دینی و گسترش معارف اسلامی هستند و باید از این ابزار مهم نهایت بهره برده شود.

اندرزیان افزود: طرح ملی گام دوم تبلیغ بر مولفه‌های مردمی، عمومی و اجتماعی بودن و همراهی در راستای گام دوم انقلاب و منویات رهبرمعظم انقلاب توسط سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته است.

وی گفت: اصل اساسی در تبلیغ مردمی بر این است که همه شهروندان مبلغ اسلام ناب باشند و از همه محیط‌ها و گروه‌ها در این امر مهم بهره‌گیری صورت گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه گفت: تقویت اراده و عزم جمعی عناصر فرهنگی تبلیغی، شناسایی و فراخوان ظرفیت های تبلیغی، گردهمایی و تقویت حس قدرت عناصر فرهنگی، بکارگیری و بازآرایی عناصر زیست بوم فرهنگی تبلیغی و معرفی طرح و عملیات‌های موفق و افراد شاخص در عرصه‌های تبلیغی به استان از اهداف برگزاری سلسله نشست‌های تعالی گام دوم تبلیغ در این شهرستان است.

وی ادامه داد: براساس راهبردهای تعیین شده در  ابلاغیه سازمانی قرار است در اجرای طرح ملی گام دوم تبلیغ برنامه‌های مختلفی با تشکیل چندین کارگروه بصورت نشست رودرو  انجام شود.

وی بیان کرد: در این ارتباط مقررشده ۱۲ مبحث در قالب نشست با  ۱۲ کارگروه برگزار شود که تاکنون با هفت کارگروه تبادل نظر شده‌است.

اندرزیان ادامه داد: روحانی مستقر، ائمه جمعه و جماعات، طلاب حوزه علمیه، دانشجویان، استادان و روسای دانشگاه‌ها، مربیان تربیتی و دینی و فعالان رسانه و مجازی از هفت کارگروهی است که نشست با آنان برگزار و  نتایج خوبی بدنبال داشته است.

رئیس تبلیغات اسلامی گناوه گفت: در برهه کنونی نقش فضاهای مجازی اگرچه دارای معایب و خطراتی است،  فواید و مزایایی دارد که باید بخوبی مدیریت شود.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا عمده برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بصورت تجمعی لغو و به سمت و سوی فضای مجازی سوق داده شده‌است، فعالیت‌های این اداره بیشتر در این فضا  محدود شده‌است.

اندرزیان بیان کرد: فضاهای مجازی شهرستان گناوه یکی از فعال ترین و به روزترین فضاهای مجازی در سطح استان و حتی جنوب کشور است و عملکرد خوبی در عرصه‌های شهرستان داشته‌اند.

در این نشست خبرنگاران و مدیران فضای مجازی شرکت کننده به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و آمادگی خود را جهت اجرای هرچه بهتر گام دوم تبلیغ ابراز داشتند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.