گردشگری و توریسم

استاندار:اختصاص زمین به دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف شود

اقبال عباسی شامگاه دوشنبه در سومین شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان روند اختصاص ۳۲ هکتار زمین برای احداث دانشگاه فرهنگیان در منطقه رحمتیه شهرکرد را تسریع کند.

وی افزود: دولت ، هزینه احداث دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داده است و نگرانی برای تامین اعتبار این طرح ملی وجود ندارد.

عباسی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در یک توافق اولیه زمین مورد نیاز برای احداث دانشگاه فرهنگیان استان را تحویل مسوولان این دانشگاه دهد، تا بتوان روند جذب اعتبارات ویژه احداث آن را تسریع کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۸۲ درصد دانش‌آموزان، ۹۶ درصد معلمان و ۱۰۰ درصد مدیران آموزش و پرورش استان در دوران شیوع ویروس کرونا از شبکه شاد استفاده کردند.

فرحناز قائدامینی تاکید کرد: ۱۸ درصد باقی‌مانده دانش‌آموزان بی‌بهره از شبکه شاد در شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و نواحی عشایری بوده‌اند.

وی یادآور شد: نبود اینترنت و نداشتن گوشی تلفن همراه از مهمترین عوامل متصل نشدن ۱۸ درصد دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری به شبکه شاد است.

قائدامینی تصریح کرد: برای جبران آموزش این دانش‌آموزان و جلوگیری از بازماندن تحصیل آنان از آموزش شبکه‌های تلویزیونی بهره‌گیری شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست ۲۱۶ برنامه با ۹۲۶ عنوان فعالیت مربوط به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تشریح و تبیین شد.

۲۰۶ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۹۰۰ آموزشگاه با حضور ۱۰ هزار و ۵۲۵ معلم در سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۳۹۸ مشغول فراگیری علم و دانش در استان چهارمحال و بختیاری بودند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، چهارمحال و بختیاری هم اینک در وضعیت قرمز قرار دارد و روند شیوع ویروس کرونا در این استان کماکان افزایشی است.

این موضوع در روزهای اخیر سبب شکل‌گیری پویش همگانی استفاده از ماسک با شعار “من ماسک می‌زنم تا از تو محافظت کنم” شده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.