گردشگری و توریسم

پویش اهدای خون ویژه دهه کرامت در خراسان رضوی آغاز شد

دکتر مجید عبداللهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش با هدف ارتقای فرهنگ اهدای خون و حضور بیشتر داوطلبان در پایگاههای اهدای خون امسال از سوم تیرماه برابر با روز تولد حضرت معصومه (س) آغاز شده است و تا میلاد حضرت رضا (ع) در ۱۳ تیرماه ادامه دارد.
وی اضافهکرد: اهدای خون و نجات جان بیماران یک کار خیر و شایسته تلقی می‌شود و برپایی این حرکت‌ها می تواند موجب حضور منظم و مستمر داوطلبان و اهدا کنندگان خون در پایگاههای اهدای خون شود. 
او ادامه داد: علاقه مندان برای پیوستن به کمپین “خون سالم، نجات بخش زندگی” می‌توانند در طول دهه کرامت و یا در سالروز تولد عزیزان،مراسم دوستان و آشنایان،ازدواج عزیزان با برآورده شدن حاجت در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت کنند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۵۹۰ داوطلب به پایگاههای اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند که بیش از ۹۰ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد شرایط لازم را داشته و از آنها خونگیری شده است.
عبداللهی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ هزار نفر در استان خراسان رضوی خون خود را اهدا کرده‌اند.
خراسان رضوی سومین استان تولید کننده خون کشور پس از استانهای تهران و فارس است.
هم اکنون ۶ پایگاه اهدای خون در مشهد و پنج پایگاه اهدای خون در شهرستان های نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان و گناباد دایر است.