گردشگری و توریسم

پارسال میزان فروش مراکز دانش بنیان در کشور ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود

سورنا ستاری بعداز ظهر سه‌شنبه در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک پنج هزار و ۳۰۰ مرکز دانش بنیان در کشور وجود دارد و اقتصاد آینده کشور متعلق به این قبیل مراکز است.

وی با بیان اینکه توسعه امری درون زاست ادامه داد: توسعه در سیستان و بلوچستان باید از درون این استان اتفاق بیفتد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بیان کرد: مشکلات سیستان و بلوچستان باید به همت مردم درون خود این استان حل شود.

وی خاطر نشان کرد: پارک های علم و فناوری در سیستان و بلوچستان توسعه پیدا کرده و وظیفه‌ ما نیز کمک کردن در حوزه زیرساخت‌ها است.

ستاری با بیان اینکه جوانان می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند و باید از آنان کمک خواست افزود: جامعه جوان و نیروی انسانی فوق العاده ای در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی به نوآوری و نقش مهم آن در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: نوآوری باعث پیشرفت شده و در پرتو اعتماد به نفس و ریسک پذیری انجام می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست تصریح کرد: اعتبار مصوب در سال ۹۹ در حوزه شرکت های دانش بنیان این استان ۱۱۳ هزار و ۵۷۶ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

ثریا سیدزاده بیان کرد: سیستان و بلوچستان از سال ۹۰ تا ۹۴ فاقد هرگونه فضای فیزیکی در حوزه پارک علم و فناوری بوداما در سال ۹۵ بیش‌از  ۶۸ هزار و ۹۰ میلیون ریال با تخصیص ۴۷ درصد در حوزه پارک علم و فناوری این استان هزینه شد. 

وی خاطر نشان کرد: ۳۶ مرکز دانشگاهی وآموزش عالی و ۱۲ مرکز پژوهشی در زمینه‌های انرژی خورشیدی، گیاهان دارویی و غیره در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۲۰ دانشگاه دانش بنیان، ۱۰۰ هزار دانشجو و ۶ مرکز رشد در این استان در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، در ادامه این نشست طرح پرورش ماهی در استخر به صورت متراکم و طرح فناوری کشت کاکتوس پنتیا در حوزه سیستان به صورت ویدیو کنفرانس توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.