گردشگری و توریسم

طرح کاداستر در ۱۵۱۰۳ هکتار از اراضی ملی گچساران انجام شد

حسین قائدگیوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:در این طرح اسناد دفترچه‌ای تک برگ با مشخصات طول و عرض جغرافیایی در سامانه ثبت اسناد ثبت و  برای عرصه‌های طبیعی گچساران صادر شده است.

وی بیان کرد: اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی از سوی افراد سودجو اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ است.

وی بیان کرد: تعداد چهار هزار و ۲۰۰ فقره سند دفترچه ای تک برگ در اجرای فراخوان تبدیل اسناد به کاداستری انجام گرفته است .

وی با اشاره به پدیده  زمین خواری تصریح کرد : برای حفظ حقوق بیت المال اراضی اطراف شهر دوگنبدان که قابلیت زمین خواری برای افراد سودجو دارد شناسایی و به اداره منابع طبیعی شهرستان گزارش و پس از تشریفات قانونی اراضی مذکور به سابقه ملی منابع طبیعی برگشت داده شدند .

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک گچساران عنوان کرد :در ساله گذشته تاکنون ۹هزار و ۵۲۲ جلد سند مالکیت در این شهرستان صادر شده است.

وی مدت زمان صدور سند مالکیت قدیمی به سند تک برگ را حداکثر یک ماه و اسناد مالکیت تک برگ به تک برگ را یک هفته اعلام کرد.

قائدگیوی مزایای صدور سند مالکیت تک برگ را کاهش احتمال جعل سند ، داشتن هولوگرام امنیتی ، درج مشخصات مالک و ملک ، مکانیزه شدن صدور سند ، جلوگیری از اختلافات حدودی و مرزی ، سهولت در نقل و انتقالات ، و بالا بردن سرعت و دقت عمل در نحوه صدور مالکیت تک برگ برشمرد .

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک گچساران گفت : در راستای طرح تفکیک اسناد ۱۴۶۳ فقره تفکیک انجام گرفته  که اسناد آنها صادر شده که از این تعداد ۴۸۰۱ فقره سند اولیه هستند که پس از طی تشریفات ثبتی به مرحله صدور سند رسیده اند .

وی با بیان اینکه تاکنون سند مالکیت ۱۲ فقره ملک اوقاف امامزاده ها و مساجد گچساران صادر شده است اظهار داشت : اداره ثبت اسناد و املاک آمادگی دارد به استناد اسناد وقفی و مدارک مورد نیاز از سوی اداره اوقاف در کوتاهترین زمان سند تک برگ وقفی برای امام زاده های این شهرستان صادر کند.

قائدگیوی گفت: ۹۳۵ واقعه ازدواج سال ۱۳۹۸ در گچساران به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه قبل کاهش داشته است.

وی افزود: ۲۶۷ واقعه طلاق نیز سال گذشته در این شهرستان به ثبت رسیده است .