گردشگری و توریسم

هزینه مراسم شهادت امام صادق (ع) در یزد به ستاد دیه اهدا شد

اسلام افشون عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدهی این محکوم مالی ۲۰۰ میلیون ریال بود که با تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه، ۵۰ میلیون ریال این مبلغ از شکات رضایت‌ نامه اخذ شد.

وی ادامه داد: بقیه این مبلغ توسط آستان امامزاده سید محمد جعفر (ع) و یک خیر دیگر که اصرار داشت نامش فاش نشود، پرداخت شد.

این مسوول اظهار کرد: هدف از این اقدام، خشنودی قلب امام جعفر صادق (ع) است که همه ساله در این تاریخ مراسمی در شب شهادت آن حضرت در محل امامزاده برگزار می‌شد.

افشون خاطرنشان کرد: امسال به خاطر شیوع کرونا و برای جلوگیری از انتشار بیماری مراسم شهادت این امام همام ( سه شنبه شب) برگزار نشد و هزینه آن برای آزادی زندانی اختصاص یافت .

در سال‌جاری  با برگزاری برنامه‌های مختلف و همراهی مردم زمینه آزادی ۲۱ زندانی در استان فراهم شده است و در سال ۱۳۹۸ برای آزادی ۲۶۰ محکوم مالی جرایم غیرعمد ۷۳ میلیارد ریال توسط خیران پرداخت شد.

هم اکنون  ۲۲۵ مددجو  در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آنها  ۵۷۲ میلیارد ریال نیاز است  

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که هم اکنون حدود چهار هزار نفر در ندامتگاه های استان دوره محکومیت خود را که طی می کنند که جرم بیشتر این افراد که شهروندان سایر استان ها هستند، در ارتباط با مواد مخدر است.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۹ هزار و ۶۵ تن رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۷ خرداد ماه جاری بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی ۲ هزار و ۵۶۳  بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از مبتلایان جدید، ۹۳۹ نفر مربوط به موارد  بستری وبقیه موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۵۲ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۲ هزار و ۸۱۵ نفر تحت مراقبت در بخش های آی. سی. یو قرار دارند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۰۹  مورد آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان های خوزستان، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
 برای نخستین بار ویروس کرونا در دیماه سال ۹۸ در شهر ووهان چین شناسایی و نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن سال گذشته در قم گزارش شد.