گردشگری و توریسم

برگزاری مراسم سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی در لرستان

حجت الاسلام سید لطف الله حیات الغیب روزسه شنبه در گفت و گو با ایرنا، یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامیداشت و بیان کرد: برنامه‌های سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و نیز قیام ۱۵ خرداد در این استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های سالگرد امام خمینی(ره) در روز ۱۴ خرداد و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد نسبت به سال‌های گذشته محدودتر و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اجرایی خواهد شد.

حیات الغیب ادامه داد: برنامه سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با هماهنگی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با سخنرانی مدیرحوزه علمیه استان در مکان حوزه علمیه کمالیه خرم آباد ساعت ۹ صبح اجرا می شود.

وی بیان کرد: ایام ارتحال امام فرصتی برای انتقال اندیشه های ناب آن حضرت، رفتار، منش، زندگانی و ابعاد گوناگون زندگی آن شخصیت فرزانه به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه آثار و بازتاب اندیشه‌های امام خمینی (ره) در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در دنیا متبلور است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با تحقق انقلاب اسلامی ایران، اسلام را احیا و به دنیا عرضه کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) فعالیت های فرهنگی و مسابقات در زمینه های مختلف و استفاده از فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است.

امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوستند.