گردشگری و توریسم

خط مقدم روابط‌عمومی‌های فارس در کرونا تقدیر شدند

سید احمد احمدی‌زاده، دوشنبه در نشست فوق‌العاده شورای اطلاع‌رسانی استان فارس که به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات، برگزار شد، گفت: اینکه روابط عمومی را آینه تمام نمای یک سازمان و نهاد می‌دانند و همچنین نامگذاری بیست و هفتم اردیبهشت به نام روابط عمومی، نشان دهنده اهمیت و جایگاه ارزشمند آن است.

وی افزود: در بحران اخیر کرونا شاهد نقش پُررنگ حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی در جامعه بودیم و تلاش‌های این حوزه سبب شد استان فارس در امر اطلاع رسانی و آموزش جایگاه برتر را کسب کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ۲ عامل را سبب تقویت جایگاه روابط عمومی در دستگاه‌ها و نهادها برشمرد و اظهار داشت: عامل نخست این است که مدیران و روسا به اهمیت روابط عمومی آگاه باشند و اقدامات لازم را برای تقویت ارزش و اهمیت آن انجام دهند.

وی، عامل دوم را نقش اعضای روابط عمومی دانست و بیان کرد: کارشناسان روابط عمومی باید برای توانمندسازی خود از طریق مطالعه و پژوهش بکوشند و جایگاه نهاد روابط عمومی را ارتقا بخشند.

نحوه عملکرد روابط عمومی‌ها در کرونا احصا شود 

رییس شورای اطلاع رسانی استان فارس، هفته گرامیداشت ارتباطات و روابط عمومی را فرصتی مغتنم برای تقدیر از تلاش‌ها و زحمات فعالان این عرصه دانست و گفت: شورای روابط عمومی باید عملکرد دستگاه‌های مختلف را بررسی کند و مشخص سازد کدام دستگاه اقدامات لازم را برای تقویت جایگاه روابط عمومی انجام داده و کدام یک در این زمینه کوتاهی کرده است.

معاون استاندار فارس، ایجاد همدلی و انسجام را عنصری مهم در جامعه امروز دانست و تاکید کرد: بی‌تردید اطلاع‌رسانی شفاف از عملکرد اداره‌ها و دستگاه‌ها در ایجاد همدلی، تقویت سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی موثر است.

احمدی‌زاده، با اشاره به اینکه در حال حاضر با بازگشایی فعالیت‌ها شاهد نادیده گرفتن اهمیت خطرات کرونا از سوی عده‌ای از مردم هستیم، بیان داشت: نقش روابط عمومی و اطلاع رسانی در اقناع‌سازی و توجیه مردم برای جدی گرفتن این بیماری بسیار مهم و اثرگذار است.

رییس شورای اطلاع رسانی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید، گفت: انتظار است تمام دست اندرکاران روابط عمومی‌ها با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر در مسیر شعار واهداف جهش تولید حرکت کنند.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان نیز باید در این مسیر گام بردارد و ضمن مطالبه‌گری از مدیران، خواهان ارائه گزارش‌های شفاف در این زمینه باشد.

روابط عمومی‌ها به موقع اطلاع‌ رسانی کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در این نشست، روابط عمومی را پُرکارترین و پُرتنش‌ترین حوزه‌های اداری دانست و اظهار داشت: گرچه روابط عمومی‌ها گاه با کمترین امکانات در حال فعالیت هستند اما باید در بخش‌های درون و برون سازمانی به عنوان تریبون اطلاع رسانی و شفاف سازی سازمان و یا دستگاه خود عمل و به موقع آگاه سازی و اطلاع رسانی کنند.

صابر سهرابی اضافه کرد: روابط عمومی حوزه فرهنگ باید اخبار و فعالیت‌های تاثیرگذار و آنچه را که اهالی فرهنگ، ادب و هنر و زیر مجموعه‌های مرتبط نیاز دارند به سهولت در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

وی ادامه داد: نواقصی را که در روند رو به رشد ساختار و محتوای روابط عمومی قرار دارد، می‌توان با آموزش و تغییر نگرش بهبود بخشید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، روابط عمومی‌ها را الگوی هر سازمان دانست و بیان کرد: با توجه به جایگاه ارزشمند فرهنگ، ادب و هنر، روابط عمومی باید بتواند این امکان را فراهم کند تا آنچه لازم است، جریان‌سازی شود.

بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز روابط عمومی و اطلاع رسانی نامگذاری شده که سرآغاز هفته‌ای به همین نام است و تا دوم خرداد ادامه دارد.