گردشگری و توریسم

انگلیس درباره افزایش آمار کودکان مشکوک به کرونا هشدار داد

این سازمان در یادداشتی فوری به درمان‌گاه‌های سراسر انگلیس هشدار داده که افزایش سندروم مرتبط با کووید-۱۹ در کودکان مایه نگرانی شده است. «ظرف سه هفته گذشته شمار کودکان با علائم التهاب در دستگاه‌های مختلف بدن که نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند به‌شدت افزایش یافته است.» 

براساس فرضیه دانشمندان، کودکان از ابتلا به علائم حاد بیماری کوود-۱۹ در امان هستند. آمارها از زمان شیوع این بیماری در جهان هم نشان می‌دهد که تعداد کمی از آنها بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند. با این حال گزارش‌ها از انگلیس حاکی است که آمار مراجعه کودکان با علائم دل درد، مشکلات گوارشی و تنگی نفس به درمانگاه‌ها رو به افزایش است.

سازمان بهداشت انگلیس تاکنون آمار مشخصی را درباره تعداد کودکان مبتلا به علائم جدید ارائه نداده اما اگر ابتلای آنها به عوارض حاد کرونا محرز شود، این مساله باب جدیدی را در مبحث جلوگیری از شیوع این بیماری باز خواهد کرد. در همین پیوند، دکتر «الیزابت دیتیکر» متخصص امور اطفال بیمارستان «سنت مریز» لندن در توئیتی نوشت که پزشکان سایر کشورها نیز از بروز علائم مشابه در کودکان خبر داده‌اند. 

براساس آخرین آمار رسمی منتشر شده تاکنون ۹ کودک در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. انگلیس دوره اوج همه گیری کرونا را سپری می‌کند و تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. 

دولت انگلیس از چهارم فروردین گذشته با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را برای جلوگیری از شیوع کرونا به اجرا گذاشته است. نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه ۸ اردیبهشت) اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای کاهش محدودیت‌ها ندارد.