گردشگری و توریسم

۳۶ هزار بطری ژل و مواد ضدعفونی کننده در رفسنجان تولید شد

به گزارش ایرنا، رضاعلی سلطانخواه عصر یکشنبه در نشست خبری افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در رفسنجان مصرف مواد ضدعفونی کننده، الکل و ژل ضدعفونی کننده به نحو چشمگیر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه سه کارگاه تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده دست در رفسنجان اقدام به تولید این محصولات کردند اظهار داشت: تاکنون ۱۹ هزار و ۲۰۰ لیتر الکل ۷۰ تا ۷۵ درصد توسط این کارگاه ها تولید و ۱۵۰ تن محلول ضدعفونی کننده سطوح و معابر در قسمت های مختلف شهری و روستایی مصرف شد.

سلطانخواه تصریح کرد: تاکنون از داروخانه ها، کارگاه های تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و الکل ۷۰ مورد بازرسی و نظارت انجام شد که در این بازرسی ها اقلام غیرمجاز از جمله ۷۲۲ مورد مواد ضدعفونی کننده ۶۰، ۱۰۰، ۱۲۰ سی سی، ۶۰۰ عدد ماسک بی کیفیت و ۲۰۴ قلم داروی غیر مجاز جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه چهار کارگاه تولید ماسک در قالب بسیج، موکب خاتم الانبیا رفسنجان، کارگاه خیرین گمنام و حضرت زینب (س) در رفسنجان راه اندازی شده است ادامه داد: به همین میزان کارگاه در شهرستان انار و چهار کارگاه تولید لباس و گان هم راه اندازی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: طی ۲  ماه اخیر به میزان ۲۳۶ هزار و  ۳۲۲ ماسک جراحی ۳ لایه و ۲۴ هزار و ۲۰۰ ماسک ان ۹۵ تهیه و در اختیار بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)  قرار داده شد تا نیروها و پرسنل این بیمارستان و بیماران از این ماسک استفاده کنند که تاکنون کمبودی از این لحاظ در این بیمارستان نداشتیم.