گردشگری و توریسم

درخواست کمک مالی پنج میلیارد دلاری آفریقای جنوبی برای مقابله با کرونا 

به گزارش رویترز، آفریقای جنوبی در حال گفتگو با صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، بانک جدید توسعه (BRICS) و بانک توسعه آفریقا برای تأمین بودجه کمک یک بسته نجات پنج میلیارد دلاری با هدف کم کردن تأثیر ویروس کرونا بر مشاغل آسیب دیده و خانواده‌های فقیر است. 

صندوق بین المللی پول اعلام کرده که آفریقای جنوبی حق دارد برای مقابله با این بحران (ویروس کرونا) حداکثر ۲. ۴ میلیارد دلار وام درخواست کند. 

“تیتو مباوینی” وزیر دارایی آفریقای جنوبی همچنین روز جمعه گفت که دولت می‌تواند برای دریافت تسهیلات میان ۵۵ تا ۶۰ میلیون دلار در بانک جهانی مذاکره کند. 

“دوندو موگاجانه” مدیرکل خزانه داری ملی آفریقای جنوبی روز یکشنبه در مصاحبه با تلویزیون (eNCA) اظهار داشت که آفریقای جنوبی “مطمئناً” برای تامین دریافت بودجه از صندوق بین المللی پول اقدام خواهد کرد. 

موگاجانه افزود: بانک جهانی گفته است که آفریقای جنوبی می‌تواند به وام در حدود ۵۰ میلیون دلار دسترسی داشته باشد، بانک توسعه جدید مدتها پیش گفته بود که آن‌ها یک میلیارد دلار را برای ما اختصاص داده‌اند که ما می‌توانیم به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم. 

مدیر کل خزانه داری آفریقای جنوبی تاکید کرد: در مجموع در حال حاضر ما به دنبال دریافت کمک هزینه ۹۵ میلیارد راندی معادل (۴.۹۹ میلیارد دلار) از این موسسات برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ هستیم. 

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آفریقای جنوبی تا کنون ۴ هزار و ۳۶۱ نفر مبتلا و ۸۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک هزار و ۴۷۳ نفر بهبود یافته‌اند.