گردشگری و توریسم

۱۰ اختراع توسط محققان جهاد دانشگاهی اردبیل ثبت شد

مهران اوچی اردبیلی روز یکشنبه در نشست با فناوران مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: در حال حاضر در این مرکز ۱۶ واحد فناور با ۳۴ ایده فناور مستقر می‌باشند که ۲ شرکت دانش‌بنیان شده‌ است.

وی به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید اشاره کرد و اظهارداشت: امسال بهترین فرصت برای واحدهای مرکز رشد است تا تمام تلاش خود را برای تسریع اخذ مجوز، ثبت اختراع و رسیدن به تجاری سازی محصولات بکار گیرند.

وی با بیان اینکه به موازات بازنگری در طرح‌ها، باید بازنگری در خدمات و حمایت‌های مرکز رشد نیز صورت گیرد تا خدمات متناسب شود، ادامه داد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان اردبیل در حوزه درمان ناباروری و سلول درمانی توسعه خوبی یافته و انتظار داریم واحدهای فناور نیز از این فرصت برای ارائه طرح‌های مرتبط اقدام کنند.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: با شیوع ویروس کرونا شرایطی فراهم شده تا مراکز رشد با ایده‌ و طرح‌های خود در کاهش شیوع این بیماری کمک کنند.    

وی بر لزوم توجه فناوران به موضوعات مرتبط با ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: برای دستیابی به اهداف مرکز رشد جهاد دانشگاهی باید زمان‌بندی مناسبی برای طرح‌های موجود در نظر بگیریم و میزان اعتبار مورد نیاز، تجهیزات و ارتباطات لازم را منظور نماییم.

او بیان‌کرد: به همین منظور طرح‌های موجود در این مرکز مورد بازنگری قرار خواهد گرفت تا در کنار توسعه فعالیت‌ها، میزان انطباق آن‌ها با توانمندی‌های شرکت‌های فناور سنجیده شود.

اوچی اردبیلی گفت: پارسال در کنار حمایت‌های مادی و معنوی از فناوران، با هماهنگی  مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تسهیلات بانکی به واحدها اعطا شد و امسال نیز ارائه تسهیلات را تسهیل خواهیم کرد.