گردشگری و توریسم

امام جمعه یزد: مردم برای پیشگیری از بیماری کرونا همکاری کنند

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی دوشنبه‌ شب در دیدار با مسوولان ستاد مردمی امداد ( سما ) به عنوان یک تشکل غیرانتفاعی یزد افزود: همراهی مردم و همکاری با دلسوزان فعال در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی برای غلبه بر این بیماری بسیار ضروری و حیاتی است .

وی به اهمیت رسیدگی به افراد بی‌ بضاعت جامعه در روزهای اخیر به خاطر شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده در پی شیوع این بیماری ، نباید از حال اقشار نیازمند جامعه غافل شد.

امام جمعه یزد با قدردانی از خدمات شبانه روزی مجموعه‌های مردمی و بهداشتی استان اظهار کرد:  کسب رضایت مردم در تمام شرایط موجب کسب رضای الهی است و این  امر باعث حفظ نظام و افزایش اعتماد عمومی می‌شود.

ناصری یزدی در ادامه بر ضرورت اهدای کمک‌های مردمی به نیازمندان برای حل مشکلات آنها تاکید کرد و گفت: همدلی و بصیرت در برابر مسائل موجب حل بسیاری از معضلات است و باید همه در این ارتباط همکاری کنند.

وی همچنین از کادر پرستاری و پزشکان و تمام گروه‌های مردمی که تاکنون در کنار مسوولان به نقش‌آفرینی و خدمت به جامعه و حل مسائل و غلبه بر کرونا تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

گروه مردمی امداد ( سما) متشکل از نیروهای فرهنگی یزد است که بر حسب ضرورت به انجام امور فرهنگی و اجتماعی می پردازد. 

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی مسوولان یزد و وزارت بهداشت و درمان، تاکنون ۳۷ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این استان جان خود را از دست دادند و از یک هزار و ٥١٤ نفر که با علایم بیماری تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، نتیجه آزمایش ٣٧٧ نفر در زمینه ابتلا به ویروس کرونا مثبت اعلام شد.