گردشگری و توریسم

۶۸۷ بیمار مشکوک تنفسی از بیمارستان‌های منطقه کاشان ترخیص شدند

سید علیرضا مروجی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی رادیویی بیان کرد: این بیماران در بیمارستان‌های شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدا (ع) آران‌وبیدگل تحت درمان بودند.

وی افزود: بر اساس آخرین نتایج دریافتی از انستیتو پاستور تهران، نتیجه آزمایش ۳۸۰ بیمار از نظر ابتلا به کرونا مثبت و ۱۵۶ بیمار مشکوک تنفسی منفی اعلام شده است و منتظر دریافت پاسخ‌ سایر نمونه‌ها هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: از بیمارانی که پیش‌تر به عنوان فوتی اعلام شده بودند نیز نتیجه آزمایش ۳۵ مورد مثبت قطعی و ۱۲ مورد منفی گزارش داریم و منتظر دریافت پاسخ آزمایش سایر بیماران فوتی هستیم.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

شهروندان کاشانی برای اطمینان از سلامت خود می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری و مراقبت  کرونا و تکمیل پرسشنامه اقدام کنند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.