گردشگری و توریسم

حضرت علی (ع) دریای خروشان علم و معرفت است

حجت الاسلام «عبدالله کریمی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضرت علی (ع) از همان ابتدای کودکی در دامان پرمهر رسول اکرم (ص) تربیت شد و همان خلق و خو و رفتار ایشان را داشت.

وی افزود: از جمله ویژگی های منحصر به فردی که امیرالمونین (ع) دارد انتخاب شدن نام ایشان از عالم غیب و آورده شدن آن در کنار نام پیامبر (ص) در کتب آسمانی بود به گونه ای که این موضوع توسط محدثان شیعه و سنی آورده شده است.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: حضرت علی (ع) در همه جنگ ها به جز تبوک که آن هم به فرمان رسول خدا (ص) بود شرکت کرد و در رکاب پیامبر خدا رشادت ها از خود نشان داد تا جایی که در وصف ایشان فرمود که علی هرگز از حق و حق از علی جدا نمی شود.

مدرس حوزه های علمیه کرمانشاه ادامه داد: طبق نظر عبدالله بن عباس از مفسران بزرگ اسلام، ۳۰۰ آیه از قرآن مجید و ده ها حدیث در شان و منزلت حضرت علی (ع) نازل شده که معروفترین حدیث مربوط به غدیرخم است.

وی افزود: یکی دیگر از افتخارات حضرت علی (ع) مربوط به حدیث مشهور مؤاخات و برادر خوانی است که پیامبر اکرم (ص) در اوایل ورود به مدینه میان اصحاب خود از مهاجر و انصار برادری برقرار کرد و خود را برادر امام علی (ع) قرار داد و این امر در نظر هر مسلمان بالاترین شرف و فضیلت است.

حجت الاسلام کریمی در ادامه به دیدگاه اندیشمندان غیر شیعی به حضرت علی (ع) نیز اشاره کرد و گفت: فخر رازی دانشمند و مفسر معروف اهل سنت در این خصوص گفته که هرکس در دین خود، علی بن ابی طالب را پیشوایش قرار دهد، همانا رستگار شده است، زیرا پیامبر(ص) فرموده که خداوندا علی هرگونه باشد حق را بر محور وجودش بچرخان.

این مدرس دانشگاه های کرمانشاه همچنین به نظر ابن صباغ مالکی از اندیشمندان مالکی مذهب نیز اشاره کرد و افزود: وی معتقد است حکمت از گفتار حضرت علی (ع) پیدا و دانش های آشکار و نهانی به قلبش بسته است و همیشه از سینه اش دریاهای علوم جوشان بود.

وی در پایان گفت: بدون شک حضرت علی (ع) نمونه ای کامل و بی بدیل برای آنهایی است که عاقبت بخیری در دنیا و آخرت را جستجو می کنند.