گردشگری و توریسم

مشترکان آب استان مرکزی ۳۵۰ میلیارد ریال بدهی دارند

«یوسف عرفانی نسب» روز یکشنبه در حاشیه تکریم معارفه مدیرآب و فاضلاب شهرستان خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال از این بدهی مربوط به مشترکان شهری است و مشترکان روستایی ۵۰ میلیارد ریال بدهی دارند.
وی اظهار داشت:  سه هزار و ۲۰۰ لیتر آب شرب بهداشتی در استان تولید و مصرف شده و مصرف آب استان در آستانه سال جدید و آغاز خانه تکانی ها افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی  ادامه داد: هر ساله و با توجه به اهتمام مردم برای انجام شست و شوهای آخر سال، میزان مصرف آب افزایش می یابد.
وی گفت:  به مردم توصیه می شود از روش هایی برای شست و شوها استفاده کنند که کمترین میزان مصرف آب را به همراه داشته باشد. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از بازسازی ۲۰ حلقه چاه در استان در سال جاری خبر داد و افزود: ۶ حلقه چاه نیز در شهرهای مامونیه، ساوه و فراهان حفر شده است.
عرفانی نسب ادامه داد: ۶۸ در صد از جمعیت استان مرکزی از خدمات شبکه فاضلاب برخوردارند و استاندارد کشوری، ۴۵ درصد است. 
فرماندار خمین در آیین تکریم و معارفه مدیرآب و فاظلاب شهرستان خمین و شهر قورچی باشی گفت: عملکرد آب و فاضلاب روستایی این شهرستان برای تامین آب روستاها در سال های خشکسالی قابل قبول است.
 طهرانی ادامه داد: مدیریت مصرف آب کلید مقابله با بحران است و اهمیت این موضوع باید به درستی تبیین شود تا این سرمایه ارزشمند برای نسل‌های آینده حفظ شود.
وی اظهار داشت: منابع سفره های آب زیرزمینی موجود سرمایه بین نسلی است و در صورت استفاده نادرست در چند سال آینده بحران بی آبی غلبه می کند.
در این آیین «محمدرضا مشهدی» به عنوان مدیر آب و فاضلاب شهرستان خمین و «داوود رضایی» به عنوان مدیر آب و فاضلاب شهر قورچی باشی معرفی  شدند و از تلاشهای «مسعود عالی» تقدیر شد.
۴۴۷ هزار مشترک آب و ۲۵۵ هزار مشترک فاضلاب در استان مرکزی از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.