گردشگری و توریسم

رسانه‌های اسپانیایی: ایران در جشن انقلاب خواهان ایستادگی شد

ال پریودیکو در این رابطه نوشت :صدها هزار تن از مردم روز سه شنبه در میدان آزادی تهران و در دیگر شهرهای ایران گردهم آمدند تا  چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را که موجب سرنگونی محمد رضا پهلوی متحد بزرگ وقت ایالت متحده شد، جشن گرفتند.

روزنامه ادامه داد :تظاهرکنندگان که به فراخوان نظام به خیابان ها آمده بودند، شعارهایی علیه آمریکا، اسراییل و طرح «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای فلسطین که حامی‌ مواضع دولت یهود است،  سر دادند.

این روزنامه افزود: بسیاری از تظاهرکنندگان در کنار فریاد های “مرگ بر آمریکا”، پلاکارد هایی‌ با کاریکاتور ترامپ، عکس هایی‌ از( امام ) خمینی (ره) پدر انقلاب و آیت الله خامنه ای رهبر عالی‌ کنونی و مرد قدرتمند کشور را در دست داشتند. همچنین کاغذ نوشته‌های که روی آنها شعار “ما تا آخر ایستاده ایم” نقش بسته بود، دیده می‌ شد.

این رسانه اضافه کرد : این بزرگداشت در یک زمان بسیار حساس برای ایران ناشی از عواقب تحریم‌های اعمال  شده از سوی واشنگتن و تشدید تنش منطقه ای برگزار شد.

ال پریودیکو همچنین اشاره داشت که تصاویر بسیار زیادی از ژنرال سلیمانی در دستتظاهرکنندگان و یا تابلوهای روی ساختمان ها در خیابان های بزرگ اطراف میدان آزادی به چشم می‌ خورد و مردم  خواستار انتقام سختی به خاطر ترور وی بودند.

روزنامه از سوی دیگر به سخنان «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران که حضور گسترده مردمی را “پاسخی قوی به بزرگترین جنایات آمریکا علیه ایران از جمله تحریم ها و ترور سردار سلیمانی” نامید، اشاره کرده و ادامه داد که به گفته روحانی، ” آمریکا تحمل پیروزی ملت و قدرت بزرگ ایران در منطقه را ندارد و به همین دلیل، از ۴۱ سال پیش، هر شب این خواب را در سر دارد تا که همانند دوران شاهنشاهی، بر ایران سلطه داشته باشد” .

خبرگزاری افه نیز در گزارش خود با تیتر ” ایران چهل و یکمین سال انقلاب را با وعده های انتقام جویی از آمریکا برگزار کرد” نوشت :صدها هزار ایرانی روز سه شنبه با تظاهرات خود در تمام کشور، چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در بین دعوت به وحدت در مقابل آمریکا و وعده های انتقام جویی به خاطر ترور ژنرال سلیمانی را گرامی‌ داشتند.

افه افزود :جشن های گسترده امسال همزمان با افزایش تنش ها در منطقه بین ایران و آمریکا برگزار می شود چیزی که در پلاکاردها و در سخنرانی های مقامات انعکاس داشت.

رسانه مذکور ادامه داد :سالگرد انقلاب که در سال ۱۹۷۹، محمد رضا شاه پهلوی را سرنگون و یک نظام دینی را در ایران برقرار کرد به گرامیداشت سردار «قاسم سلیمانی» که در روز ۳ ژانویه (۱۳ دی)، در بمباران آمریکا در بغداد ترور شد، تبدیل گشت.

افه در این باره به سخنان رییس جمهوری ایران که اظهار کرد ” از آنجا که آمریکا با فشار اقتصادی و شهادت فرمانده بزرگمان، مرتکب بزرگترین جنایات علیه ایران شده، حضور گسترده مردم یک پاسخ قوی می‌ باشد”، اشاره داشت.

این رسانه نوشت : تظاهر کنندگان پلاکاردهایی‌ بار شعارهای “ما برای همیشه مقاومت می‌ کنیم” و “ما تا آخر ایستاده ایم” به زبان انگلیسی و فارسی در دست داشتند.

افه در این رابطه اشاره داشت : امسال مبارزه علیه واشنگتن با حضور پرچم های ایران، حزب الله، سوریه و فلسطین که محور مقاومت علیه آمریکا و اسراییل را تشکیل می‌ دهند، پر رنگ تر شده بود.