گردشگری و توریسم

گستردگی آموزش و پرورش عرصه مناسبی برای فعالیت استارتاپ‌هاست

محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک و دو قرارداد بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش که با حضور سورنا ستاری و معاونان وی برگزار شد، افزود: این نشست گام مهمی برای ترکیب کارهای آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است زیرا زمینه‌های بسیاری برای همکاری مشترک این دو نهاد وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه برای توسعه علم و فناوری دانش‌آموزان فراهم شود و نشست امروز یکی از زمینه‌های همکاری مشترک است.

حاجی میرزایی اظهار کرد: دانش‌آموزان با توجه به سرعتی که در زمینه علم و فناوری وجود دارد باید با الفبای این حوزه و تعاملات آن آشنا شوند و رشد پیدا کنند.

وی کارآفرینی را یکی از مأموریت‌های آموزش‌وپرورش عنوان کرد و گفت: در آموزش‌وپرورش این امر را دنبال می‌کنیم و امیدواریم با همکاری‌های مشترک نسل خلاق، نوآور برای حل مسائل جدید تربیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پرورش روحیه پرسشگری و پژوهش یکی از جنبه‌هایی است که در آموزش‌وپرورش پیگیری می‌شود، اکنون ۶۵۰ پژوهش‌سرا در کشور فعال است که دانش‌آموزان در آنجا نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند و در مواردی که نتایج پژوهش‌های آن‌ها نیازمند به تجاری‌سازی است آن‌ها را کمک کنیم تا از ظرفیت‌های پژوهش خود استفاده کنند.

وی شناسایی و هدایت استعدادها را  یکی دیگر از زمینه‌های همکاری مشترک برشمرد و افزود: واقعیتی است که افراد از ظرفیت‌های ذهنی و بهره هوشی مختلفی برخوردار هستند و در حوزه خاصی امکان پرورش دارند، یکی از مأموریت‌های وزارت آموزش‌وپرورش این است که از دوران ابتدایی استعدادها و علایق را شناسایی کنیم و زمینه لازم را برای ارائه خدمات و پرورش این وجه دانش‌آموزان فراهم کنیم.

حاجی میرزایی گفت: اکنون در آموزش‌وپرورش ١۵ میلیون دانش‌آموز ، ١١٠هزار مدرسه و ٧٧٠ هزار معلم داریم و در تمام نقاط کشور چتر آموزش‌وپرورش گسترده است و فرصت خوبی برای استارتاپ‌هایی است که می‌توانند برای این جمعیت خدمات ارائه کنند.

 وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با استارتاپ‌ها همکاری مشترک داشته باشیم و به این همکاری خوش‌بین هستیم، با توجه به این نشست ما باید بر روی شکل‌گیری الگوی همکاری‌های مشترک و ترکیب مأموریت‌ها فعالیت کنیم و این امر را محقق کنیم.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با محوریت فرهنگ‌سازی علم و فناوری، برگزاری تورهای مشترک علم و فناوری، اجرای کامل طرح شهاب در مدارس و تحریک و ایجاد تقاضا و بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسید.