گردشگری و توریسم

شخصیت دینی پاکستان: مسلمانان برای آزادی فلسطین بپا خیزند

علامه «سید ساجد علی نقوی» روز چهارشنبه اعلام طرح موسوم به معامله قرن از سوی رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کرد و گفت: آمریکایی ها هدفی جز تقویت صهیونیست ها را دنبال نمی کنند و اقدام کنونی آنان نیز پشتیبانی تمام عیار از ادامه اشغالگری های رژیم ناپاک اسرائیل در سرزمین های فلسطینی است.

وی در بیانیه خود افزود: فلسطین به عنوان قبله اول مسلمانان، میراث جهان اسلام است و مسلمانان باید برای کمک به ملت فلسطین جهت دستیابی به حقوق خود وارد میدان شوند.

علامه نقوی تاکید کرد: طرح صلح ترامپ هیچ اعتبار و اهمیتی نزد امت اسلامی نداشته و نخواهد داشت زیرا ترامپ با اجرای معامله قرن به دنبال تنش جدید در منطقه مبنی بر قرار دادن موافقان و مخالفان طرح صلح است.

رهبر شیعیان پاکستان افزود که امت مسلمان هرگز توطئه تقسیم سرزمین های فلسطین را نخواهد پذیرفت و با همبستگی و مقاومت به مبارزه علیه تجاوز صهیونیست ها و حمایت از استقلال و آزادی فلسطین ادامه خواهد داد.

دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» بیان کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

شخصیت های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده اند، همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه طرح معامله قرن را کابوسی برای منطقه و دنیا دانست و در واکنشی توییتی به رونمایی و اعلام آن توسط رییس جمهوری آمریکا نوشت: این به اصطلاح «چشم‌انداز صلح» ، صرفا پروژه خیالی یک بسازبفروش ورشکسته است.

ظریف با هشتگ «بیایید برای فلسطینی‌ها متحد شویم» در توییت خود ابراز امیدواری کرد که این زنگ بیدارباش برای همه مسلمانانی باشد که در مسیر اشتباه قرار گرفته‌اند.