گردشگری و توریسم

پیکر خلبان شهید رحمانی در تبریز تشییع شد

امیر رحمانی از خلبانان تیزپرواز و مدرس دوره خلبانی میگ ۲۹ بود که چهارشنبه گذشته در ارتفاعات سبلان سقوط کرد و به شهادت رسید.

آیین تشییع پیکر این شهد والامقام بر دوش همرزمان، دوستان، خانواده و مردم ولایی تبریز از میدان شهدا تا میدان شاعت تشییع و پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، به شهرستان ری در استان تهران جهت خاک سپاری منتقل شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این مراسم ضمن عرض تسلیت این حادثه ناگوار به ارتشیان، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و بازماندگان شهید رحمانی، از وی به عنوان یکی از خلبانان شجاع و با تجربه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام برد که این نیرو سالها از خدمات و تجارب وی استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم آسمان را جایگاه کسانی دانست که همواره در زندگی خود اوج می گیرند و عاشقانه پرواز می کنند و باید توجه داشت که شایسته ترین مومنان کسانی هستند که پروازشان ابدی است.

وی اظهار داشت: اقتدار و صلابت امروز جمهوری اسلامی در عرصه های نظامی و دفاعی مرهون و مدیون خون پاک شهدایی است که جان خود را برای دفاع از حریم میهن اسلامی فدا کردند تا مردم در امنیت و آسایش زندگی کنند. 

آل هاشم با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش همواره در طول سال های پس از انقلاب و حتی پیش از انقلاب در مسیر مردم و اسلامی حرکت کرده است، افزود: نمونه بارز این حرکت ها و تلاش های به ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و آن دیدار تاریخی پرسنل این  نیرو با امام راحل و نیز حمله ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگنده نیروی هوایی یک روز پس از تجاوز ارتش بعثی به ایران در سال ۱۳۵۹ می باشد که رشادت ها و فداکاری های این نیرو نزد ملت ایران هرگز فراموش شدنی نیست.

به گزارش ایرنا، خلبان شهید امیر رحمانی به سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد و دوره های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظرخلبانان خبره ارتش طی کرد.

وی پس از پایان دوره خلبانی به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی مشغول به انجام وظیفه در حراست از آسمان ایران اسلامی شد و پس از آن با طی دوره خلبانی هواپیمای میگ ۲۹،  خدمت صادقانه خود را با این جنگنده  در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

شهید محمدرضا رحمانی یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که با روحیه جهادی و با انجام صدها مرحله پرواز در ماموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

از این شهید عزیز یک فرزند پسر به یادگار مانده است.