گردشگری و توریسم

۲۲۵۰ مسکن با حضور معاون رییس جمهوری در بردسکن افتتاح شد 

مراسم تحویل همزمان دو هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل بهار امسال با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استاندار خراسان رضوی بطور نمادین در روستای سیف‌آباد شهرستان بردسکن واقع در در جنوب غرب خراسان رضوی برگزار شد. دویست و بیست و سومین سند واحدهای مسکن روستایی خسارت دیده از سیل نیز در این چارچوب توسط محمدباقر نوبخت به مالک آن اهدا شد. 

فرماندار بردسکن در همین مراسم گفت: ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستای سیف‌آباد واقع در بخش مرکزی باین شهرستان در جریان سیل فروردین ماه امسال خسارت دیدند. علاوه بر پدیده طبیعی سیل در بردسکن بطور همزمان در همان ایام این شهرستان با فرونشست زمین نیز به عنوان حادثه‌ای ثانویه مواج شد.

مجتبی شاکری افزود: ۱۱۵ میلیمتر باران طی چند روز از فروردین ماه ۱۳۹۸ در بردسکن بارید که نسبت به سالهای گذشته افزایش بسیار بالایی داشت و همین امر حوادثی را بدنبال داشت.

وی ادامه داد: بر اثر آن سیل ۵۰ نقطه روستایی دچار آسیب جدی شدند و هزار و  ۱۰۹ واحد مسکن روستایی و تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان خسارت دیدند.

فرماندار بردسکن همچنین گفت: ۷۹۶ از واحدهای مسکونی که امروز توسط معاون رییس جمهوری در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند احداثی و ۳۱۳ واحد مسکن نیز تعمیری هستند.
وی افزود: برای بازسازی واحدهای تخریب شده ناشی از سیل در بردسکن ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این مبلغ بطور بلاعوض به هموطنان آسیب دیده ارائه شده است.

همچنین در مراسم امروز معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به یکی از اهالی روستای سیف‌آباد که پنج فرزند داشته اما فاقد مسکن شخصی است، قول ساخت یک منزل و اهدای آن به این هموطن را بطور رایگان داد.

محمدباقر نوبخت پیش از ظهر امروز در ابتدای سفر خود به خراسان رضوی وارد برسکن  شد. وی از بردسکن به مقصد سبزوار در غرب سبزوار خارج شد.

مرکز شهرستان ۷۳ هزار نفری بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. بردسکن مرکب از سه بخش مرکزی، انابد و شهرآباد دارای ۱۹۷ روستا است. ۳۸ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.