گردشگری و توریسم

وزیر خارجه چین: هیچ مانعی نمی تواند پیشرفت چین را سد کند

  «وانگ یی» روز چهارشنبه در این مصاحبه یک بار دیگر مداخله نیروهای بیگانه در امور هنگ کنگ، تایوان و سین کیانگ را تقبیح کرد و گفت که این اقدامات جلوی پیشرفت چین را نمی گیرد.

وی مداخله گرایی کشورهای غربی در امور این سه منطقه را شکست خورده توصیف کرد و گفت: هر تلاشی برای ورود به مسایل داخلی چین، در چرخه تاریخ محو و نابود خواهد شد.

وزیر خارجه چین اصریح کرد هنگ کنگ باید عاری از خشونت و ناآرامی باشد مهم این است که اصل یک چین در این منطقه با موفقیت اجرا شده و مورد حمایت مردم قرار گرفته است.

او مبارزه با تروریسم در سین کیانگ را موفق توصیف کرد و گفت در مورد تایوان هم پیشرفت هایی داشته ایم و شمار بیشتری از کشورها روابط با تایوان را قطع کرده و مناسبات دیپلماتیک با چین برقرار کرده اند.

وانگ یی سیاست های آمریکا درباره جلوگیری از پیشرفت های فنی،  علمی،  تجاری چین و مسدود کردن راه این همکاری ها را مذموم دانست و گفت که این راهبردها شکست می خورد.

وی با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی تواند مانع تحقق اراده یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر مردم چین برای مدرن سازی شود از یکجانبه گرایی انتقاد کرد و گفت روابط با اروپا مناسباتی دوستانه است و رشد می کند.  

وزیر خارجه چین از تلاش برای پیشبرد فرایند صلح و حل مشکلات و مناقشات شبه جزیره کره گفت و افزود این تلاش ادامه می یابد.

او روابط با روسیه را خوب توصیف کرد و در مورد دریای جنوبی نیز بر حراست از حق حاکمیت چین تاکید کرد.