گردشگری و توریسم

امام جمعه رشت: نسل های آینده را به درستی تربیت کنیم

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز شنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا رشت افزود: پیشرفت و موفقیت های کشور در سایه تحریم به دست آمده، تحریم انسان را رشد داده و مردم ما نیز به این باور رسیده‌اند که تحریم ملت و کشور را قدرتمند می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان کشور اظهار داشت: رهبری فرمودند که در دنیا تئوری دیگری را طرح ریزی کرده‌اند که شاخصه‌های رشدی که جامعه اسلامی مطرح می‌کند، دروغ است ولی ما پیش از این جلوی چشم جهانیان به آنها اعلام کردیم که چه موفقیت‌هایی به دست آورده و چه کارهایی انجام دادیم.

فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امام راحل در اندیشه حکومت اسلامی در سه بخش استقلال اقتصادی، فرهنگی و استقلال سیاسی حرف برای گفتن داشت، اضافه کرد: حرف‌ها، گفتمان‌ها و پیام‌های امام راحل در هر سه بخش قابل شنیدن و دقت کردن است.

وی درباره سخنان امام راحل در بخش استقلال اقتصادی بیان داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی در این بخش مطالب فراوانی دارند، ایشان می‌فرمایند که محاصره اقتصادی را که خیلی از آن می‌ترسند من هدیه‌ای برای کشورمان می دانم، برای اینکه این محاصره معنایش اینست که مایحتاج ما را نمی‌دهند خودمان می‌رویم به دنبالش، مهم اینست که ما بفهمیم دیگران به ما نمی‌دهند و خودمان باید تهیه کنیم.

امام جمعه رشت خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در استقلال سیاسی معتقدست که حکومت اسلامی در مسائل سیاسی وابسته به ارودگاه شرق و غرب نباشد، ایشان معتقدند که حکومت اسلامی وابسته به هیچ گروهی جز خدا نیست.

وی با بیان اینکه امام راحل در مسائل سیاسی اصرار دارند که حکومت اسلامی بایستی راه صراط مستقیم را بپیماید، اظهار داشت: امام راحل می‌فرماید ما بایستی جامعه اسلامی را استعمار زدایی کنیم و زمینه سازی حکومتی نه بر مبنای شرقی و غربی شکل گیرد.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: امام در بخش استقلال فرهنگی می‌فرماید، اگر افکار یک ملتی وابستگی به قدرت بزرگی باشد، تمام چیزهای ملت به آن وابستگی پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دگرگونی اساسی ایجاد شده در عرصه‌های گوناگون روابط اجتماعی بشر و روابط ملت‌ها ناشی از تکفر امام خمینی (ره) بود، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بزرگ امام راحل، نظام حکومت اسلام و بشر است چراکه ایشان در راستای حکومت اسلامی و الهی حرف برای گفتن داشت.

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در سالن اجتماعی مرکز آموزشی درمانی الزهرا رشت برگزار شد.

سه شنبه هفته جاری ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

۷۲۸۶/‏۲۰۰۷