گردشگری و توریسم

امام جمعه بیرجند: تخلفات اقتصادی در گام دوم انقلاب کمتر شود

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار «مجید پورعیسی» رئیس جدید و معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی افزود: در نظامی که قانون اساسی آن عدل است و شرط رهبری این جامعه که البته شرط همه کارگزاران عدل است تلاش ها باید به گونه ای شود که در ۴۰ ساله دوم انقلاب بتوانیم یک الگوی افتخار به دنیا نشان دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت مساله برنامه و بودجه هم در مدیریت جامعه هم در مدیریت کارکنان دولتی، اما آنچه به ذهن انسان تدعی می شود اینکه بشر با همه ادعاهایی که دارد، خیلی کم می آورد.

امام جمعه بیرجند گفت: ابتدا که انسان از مسایل مختلف، رشته و تخصص ها سر در نمی آورد، سال ها تحصیل می کند، تجربه و استاد می بیند، عناوین و القابی هم که بشر به خود می گیرد دهن پرکن و غرورآور است اما در میدان عمل بشر کم می آورد.

وی عنوان کرد: یعنی ما نمی توانیم خودمان را با کار، برنامه و بودجه، مدیریت و تولید همپای حشره ای به نام مورچه، موریانه یا زنبور قیاس کنیم چون برنامه های آنها همه حساب شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: به وجود خودمان نگاه می کنیم کودکی که بعدها می خواهد جوان ۲۵ ساله شود بالاخره وزن، استخوان، اعضا و جوارح او با تناسب و وجود میلیاردها سلول و هر کدام با برنامه ای خاص به او خدمت رسانی می کنند.

وی اضافه کرد: در هر روز، هفته، ماه و سال از کجا باید شروع کند، به کجا باید برسد و آنچنان نظارت داشته باشد که یک پا به اندازه فیل و پای دیگر به اندازه پای بزغاله نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همچنین یک درخت گاهی می تواند میلیاردها برگ داشته باشد، ۱۰ ها متر طول و چقدر عرض و حجم داشته باشد اما چنان برنامه خود را اعم از آب، رطوبت، املاح زمین و سایر به طور دقیق و حساب شده انجام می دهد که به همه برگ ها نور، آب و سایر یکسان و عادلانه برسد.

وی افزود: از اینکه روزی چقدر باید سازندگی داشته باشد که در ماه یا سال هایی این نهال کوچک تبدیل به درختی تنومند شود، همه چیز در این داد و ستد، مدیریت و نظارت با برنامه ریزی و حساب شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: به هر جای عالم نگاه کنید همین است اما وقتی به کار بشر نگاه می کنیم «آنچه عیان است چه حاجت به بیان است»، انسان اشرف مخلوقات بالقوه است اما بالفعل نیست.

وی گفت: در سطح بین المللی نیز مدیریتی که با خون ضعفا و روی استخوان ملت های محروم جهان را اداره می کند، عده ای سرمایه هایی دارند که به گفته خودشان می توانند دور کره زمین نوار طلا ببندند که درست هم می گویند و عده ای حتی نان شب ندارند لذا آن فرد سرمایه دار خون می ریزد، شهرها و خانه ها را ویران می کند.

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: ماه مبارک رمضان هم شهرالله و هم ماه امام علی (ع) است که در روایات داریم حضرت درددل خود را با چاه در میان می گذاشت.

وی گفت: دوست و دشمن قبول دارند که آرمان امام علی (ع) که آرمان همه انبیا و حقیقت دین بوده، این است که بشر را بتواند بر سر عقل و عدل بیاورد و چون بشر هم عقل را رها می کند دنبال هوای نفس می رود و هم عدل را رها می کند و دنبال ظلم می رود در نتیجه باید با چاه درددل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: بشر اگر در راه ایمان خود را اصلاح کند مابقی همه نقص عیب است یعنی در عین حال که بالقوه انسان اشرف مخلوقات است اما عملاً دنباله رو همه حیوانات است.

۷۵۵۷*۳۰۲۸