گردشگری و توریسم

خروش حافظان خلیج فارس علیه صهیونیست ها و استکبار جهانی

به گزارش ایرنا، مردم هرمزگان با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین به نمایش گذاشته و جنایت‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت آمریکا در سرزمین اشغالی قدس انجام می‌شود، را محکوم کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در بندرعباس مرکز استان هرمزگان نیز ساعت ۱۱ ظهر از محل بوستان شهید دباغیان به سمت مسجد جامع بندرعباس با شعار لا الله الا الله محمد رسول (ص) ما همه باهم هستم پشت ولایت هستیم، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آماده آغاز شد، دسته دسته به جمع عظیم راهپیمایان اضافه شده و با حضوری گسترده و منسجم رهایی قدس شریف را فریاد زدند.

حافظان خلیج فارس در گرمای حدود ۴۰ درجه از صبح امروز در محل تعیین شده برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس (بوستان شهید دباغیان) جمع شده بودند و در دستان آنها پلاکاردها و دست نوشته‌هایی از مبارزات مردم مظلوم فلسطین، حمایت از ملت فلسطین و تصویرهایی از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و پرچم‌های سه رنگ ایران دیده می‌شود.

در بین مردم روزه دار و همیشه در صحنه بندرعباس استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگر، روحانیان و مسؤولان دستگاه‌های مختلف حضور دارند.

حضور جوانان و نوجوانان بویژه دانش آموزان، دانشجویان، هنرمندان، اهالی رسانه، ورزشکاران، روحانیان، بازاریان، اصناف و کسبه نیز در کنار مسؤولان جلوه زیبایی از اقتدار و عظمت مردم این خطه از جنوب کشور را به نمایش گذاشته است.

در بین راهپیمایان والدینی نیز هستند که فرزندان خردسال و پدران و مادران عصا به دست و ویلچر نشین را با خود به همراه آورده‌اند تا با این حرکت نشان دهند که ملت مسلمان ایران در هر سن و موقعیتی باشد از آرمان‌های ملت فلسطین و مظلومان جهان دفاع می‌کنند.

در این راهپیمایی شماری از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف استان هرمزگان نیز دیده می‌شد که برای پوشش خبری درحال تهیه فیلم، عکس، خبر وگزارش آمده بودند.

سخنران ویژه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در بندرعباس طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، «آیت الله سید احمد حسینی خراسانی» نماینده خبرگان خراسان رضوی است.

در همین ساعت‌های آغازین مراسم، راهپیمایان با شعارهای «فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است» و «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی به ویژه رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.

روزه داران همچنین شعارهای «مرگ بر فرانسه»، «مرگ بر آل سعود خائن»، «مرگ بر آمریکای مردم فریب»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «وهابی کودک کش همدست اسرائیل است»، «نصرمن الله و فتح القریب»، «برعزم ملت ما تهدید اثر ندارد آمریکای جهانخوار این را باید بداند» و «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا» سر می‌دادند.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در دیگر شهرها و بخش‌های هرمزگان نیز پیش از برگزاری نماز جمعه و در برخی بعد از نماز برگزار می‌شود.

روزه داران هرمزگانی پس از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس و قرائت قطعنامه پایانی مراسم، در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه حضور یافتند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸