گردشگری و توریسم

۵۳ هزار نفر در سردشت مشمول طرح کنترل فشار خون هستند

عباس اسماعیل ثانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان و همچنین زنان باردار در هر رده سنی و بیماران کلیوی که دچار افزایش فشار خون هستند جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: اهمیت طرح ملی کنترل فشارخون در راستای “پیشگیری بهتر از درمان” انجام می‌شود چون در مرحله حاد بیماری درمان سخت بوده و هزینه‌های ناشی از آن مشکلات مضاعفی را بر خانوارها و دولت تحمیل می‌کند.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح کنترل‌های مورد نیاز انجام شده و اطلاعات پزشکی افراد وارد سامانه «سیب» در مجموعه وزارت بهداشت و درمان می‌شود.

«اسماعیل ثانی» با بیان اینکه اجرای طرح ملی کنترل فشار خون برای خانوارها به صورت رایگان است، بیان کرد: این طرح شامل ۲ مرحله اطلاع رسانی از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۸ خردادماه بوده و فاز اجرایی آن هم از ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیر همزمان با سراسر کشور به صورت بسیجی وار در سطح شهرستان نیز انجام می‌شود.

وی گفت: ۵۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۱ مرکز جامع خدمات سلامت، درمانگاه‌ها، کلینیک و بیمارستان مجری این طرح هستند و چهار پایگاه مازاد نیز به صورت سیار در مناطق صعب‌العبور و روستاهای اقماری در اجرای طرح همکاری می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سردشت تصریح کرد: مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌های بخش خصوصی و غیره که در اجرای این طرح همکاری کنند از جهت اخذ پروانه و مجوزهای قانونی امتیازاتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: کسانی که در منازل دارای امکانات کنترل فشار خون هستند می‌توانند به صورت خود اظهاری از این طرح حمایت کنند البته باید از سلامت و دقت وسایلشان اطمینان داشته باشند و در سامانه معرفی شده اطلاعات پزشکی را وارد کنند.

ثانی افزود: بیش از ۲۵۰ نفر از تلاشگران عرصه سلامت در طرح ملی کنترل فشار خون بالا مجریان این طرح خواهند بود و علاوه بر آن امدادگران هلال احمر نیز در پایگاه‌های سیار بسیج می‌شوند.

وی رسانه‌ها را بازوی اجرای طرح ملی کنترل فشار خون عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها و فضای مجازی به علت تاثیرگذاری بر افکار عمومی و نفوذ آنها به خانوارهای مناطق دوردست می‌توانند در آگاه سازی جامعه هدف موثر بوده و امیدوارم همانند گذشته یاوران اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی باشند.

۷۵۶۲/‏۷۱۲۹