گردشگری و توریسم

38 میلیارد و 173 میلیون ریال کمک غیر نقدی در استان مرکزی جمع آوری شد

«علیرضا محمودی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کمک‌ها شامل انواع مواد خوراکی، لباس مردانه، زنانه و بچگانه، لوازم بهداشتی، پتو و فرش توسط ۴۰ پایگاه متشکل از ۲۰۰ نفر داوطلب فعال جمع آوری، تفکیک و در قالب ۷۰ محموله به استان‌های سیل زده ارسال شده است.

وی ادامه داد: بیشترین کمک‌های غیر نقدی استان مرکزی به ترتیب به مناطق سیل زده استان‌های لرستان، خوزستان و ایلام ارسال و بخشی نیز به مردم شهرستان کمیجان این استان اهدا شده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: ۱۱ میلیارد و ۲۸۷ میلیون و ۶۰۶ هزار ریال کمک نقدی نیز برای کمک به مردم استان‌های سیل زده کشور توسط پایگاه‌های هلال احمر این استان جمع آوری شده است.

محمودی گفت: ۱۴ میلیارد و ۷۷۵ میلیون و ۲۲۷ هزار ریال نیز در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط سازمان‌های دولتی، خصوصی و تشکل‌های غیر دولتی استان مرکزی برای کمک به مردم سیل زده کشور در اختیار جمعیت هلال اهمر این استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: کمک‌های نقدی جمع آوری شده توسط جمعیت هلال احمر استان مرکزی به حساب ۹۹۹۹۹ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واریز و کمک‌های غیر نقدی نیز به مناطق سیل زده ارسال شده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: شرکت پتروشیمی شازند با کمک ۳ میلیارد ریالی شامل ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نقدی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت غیر نقدی به مردم مناطق سیل زده کشور بیشترین کمک را به مردم این مناطق داشته است.

محمودی از اجرای طرح بخشش تا تلاش با شعار اختصاص حاصل یک روز تلاشم به هم وطن سیل زده در استان مرکزی خبر داد و افزود: این طرح با هدف اهدای یک روز حقوق کارگران و کارمندان به مردم سیل زده در قالب دست نوشته و ارسال در فضای مجازی انجام شد.

وی ادامه داد: سیل مهربانی همچنان در استان مرکزی جاری بوده و جمعیت هلال احمر استان مرکزی از آمادگی کامل برای دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی، برای کمک به مناطق سیل زده کشور برخوردار است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اعزام کاروان سلامت جمعیت هلال احمر این استان به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: این کاروان متشکل از انواع پزشکان، پیراپزشکان و تیم‌های حمایت روانی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از بیستم تا بیست و پنجم خرداد ماه به منطقه سیل زده شهرستان پل دختر اعزام می‌شود.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۱۴ هزار داوطلب و امدادگر در جمعیت هلال احمر استان مرکزی فعالیت دارند.

۱۹۵۵/‏۳۰۷۵‬