گردشگری و توریسم

حفظ طبیعت در پروژه های گردشگری ضروری است

حسین اربابی روز شنبه هنگام بازدید از منطقه ملی نمونه گردشگری هفت حوض در حومه مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این منطقه دارای طبیعت فوق العاده ای می باشد و با توجه به نزدیک بودن آن به شهر از امتیازات ویژه ای برخوردار است.
وی اظهار داشت: پروژه هفت حوض توسط شهرداری مشهد و شرکت هفت حوض تاکنون به خوبی پیش رفته و امیدواریم در ادامه مسیر نیز با دیدگاه کارشناسی و حفظ طبیعت پیش برود.
وی گفت: سازمان میراث فرهنگی نیز آمادگی کامل برای شکل گیری و توسعه پروژه هایی از این جنس را دارد.
مدیر عامل شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض نیز در جریان این بازدید گفت: بیش از 90 درصد زیرساختهای این منطقه ملی گردشگری آماده و اجرا شده و مابقی نیز تا پایان سال اجرا می شود.
رشید صحابی با بیان اینکه اجرای طرح ملی گردشگری هفت حوض از سال 92 آغاز شده است افزود: منطقه ملی نمونه گردشگری هفت حوض مشهد ظرفیت مطلوبی برای جذب گردشگر در شرق این کلانشهر دارد که باید از آن استفاده بهینه شود.
وی اظهار داشت: منطقه هفت حوض در محور گردشگری روستایی که دارای مواهب طبیعی، تاریخی و فرهنگی بیشمار می باشد قرار گرفته و در مسیر روستاهای گردشگری با جاذبه طبیعی بسیار نظیر روستاهای مغان و شلگرد واقع است.
وی گفت: در صورت توجه و نگاه ویژه مدیران کشوری، استانی و شهری و رفع برخی کمبودها و مشکلات از جمله تامین راه دسترسی، توسعه شبکه برق فشار قوی و ایجاد پایگاه اورژانس و امداد و نجات جاده ای این منطقه می تواند به قطب گردشگری جنوب شرقی شهر مشهد تبدیل شود.
منطقه هفت حوض با وسعت 2 هزار و 245 هکتار در پنج کیلومتری جاده خلج قرار دارد که گذر جاده ولایت از این مسیر و وجود غار مغان در همان حوالی بر جاذبه ‌های این منطقه افزوده است.
شرکت توسعه و عمران گردشگری هفت حوض با 90 درصد سهم شهرداری مشهد و 10 درصد سهم سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری ‌ها اوایل سال 1392 با هدف حفظ محیط زیست و فراهم ساختن مکان مناسب گردشگری در این منطقه راه‌ اندازی شد.
7505/ 6053

انتهای پیام /*


اجتماعی


هفت حوض


پروژه ملی گزدشگری


حفظ طبیعت