گردشگری و توریسم

سفرها در چهارمحال و بختیاری عادلانه توزیع می شود

به گزارش ایرنا، مهرداد جوادی روز سه شنبه در ستاد تسهیل خدمات سفرهای نوروزی شهرستان کوهرنگ تاکید کرد: رعایت عدالت برای توزیع سفرها و گردشگران به همکاری دستگاه های اجرایی نیاز دارد.
وی افزود: در همین راستا معرفی بهتر و دقیق تر مناطق مختلف گردشگری چهارمحال و بختیاری به مسافران داخلی و خارجی معرفی می شود.
جوادی برخی گلایه ها به وضعیت کنونی گردشگری چهارمحال و بختیاری را صحیح اعلام و تصریح کرد: تامین زیرساخت ها در این مناطق زمان بر و نیازمند اعتبارات است.
وی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری برای طراحی و اجرای زیرساخت های گردشگری در مناطق مختلف این استان آمادگی دارد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح جامع گردشگری استان تهیه شده و در این راستا باید براساس اولویت های پیش بینی شده اقدام شود.
وی گفت: اجرای این طرح پس از تامین اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آغاز خواهد شد.
فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز گفت: این شهرستان در روزهای پایانی هفته پذیرای 100 هزار گردشگر و علاقمند به ورزش های زمستانی است.
مرتضی زمانپور تصریح کرد: در این روزها حدود 25 هزار خودرو از نقاط مختلف کشور به ویژه استان های خوزستان، تهران و جنوب کشور برای بهره منید از جاذبه های طبیعی و پیست اسکی وارد شهرستان کوهرنگ می شوند.
وی اظهار داشت: علاوه بر اقدامات مختلف انجام شده در حوزه گردشگری شهرستان کوهرنگ اما هنوز تامین زیرساخت های این بخش با مشکل مواجه است.
به گزارش ایرنا، در ستاد هماهنگی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری کمیته های 10 گانه ‘خدمات و حمل و نقل و ترافیک’، ‘خدمات امداد و نجات’، ‘خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری’، ‘هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها’، ‘برنامه ریزی و آمار’، ‘خدمات اسکان و رفاه’، ‘نظارت و تنظیم بازار’، ‘ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات’، ‘خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست’ و ‘کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی و فضای مجازی’ مشخص و رؤسای کمیته‌ها تعیین شده اند.
شهرستان کوهرنگ یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران و چهارمحال و بختیاری است که در طول سال از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی فراوانی میزبانی می کند.
هر گردشگر خارجی به طور میانگین حداقل یکهزار و 340 دلار در ایران هزینه می کند.
چهارمحال و بختیاری بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری و 4700 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از این تعداد 680 اثر ثبت ملی شده است.
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری شهرکرد واقع است.
7362/6021

انتهای پیام /*


فرهنگی


سفر


عادلانه


چهارمحال و بختیاری