گردشگری و توریسم

جوانان ایرانی و عراقی در موکب‌های ‘الاتحاد’ گرد هم می آیند

به گزارش ایرنا حجت ‌الاسلام والمسلمین حبیب ارزانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: موکب های الاتحاد با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و کانون‌های مساجد و ارشاد خوزستان و ایلام تشکیل شده اند که در شهرهای کربلا و نجف و کاظمین فعالیت می‌کنند.
وی افزود: جوانان ایرانی و عراقی در موکب‌های الاتحاد از زوار پذیرایی می‌کنند.
مسئول ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توضیح داد: تلاش می کنیم در موکب‌های الاتحاد بیشتر در قالب فرهنگی و هنری پاسخگوی شبهات باشیم و برای سال آینده نیز از همین امروز برنامه‌ریزی کنیم.
وی ادامه داد: همچنین در این موکب‌ها تلاش شده تا از ظرفیت قرآن و اهل‌بیت(ع) در قالب فرهنگ و هنر و اجرای برنامه‌هایی چون شعر، سرود، تئاتر، اذان زنده، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات و سخنرانی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی و همچنین برنامه‌های وپژه کودک و نوجوان استفاده شود.

***اربعین حرکتی منبعث از عشق و ایمان
ارزانی افزود: ما عظمت اربعین را هنوز نتوانسته‌ایم آن گونه که هست معرفی کنیم و در هیچ کجای جهان چنین حرکتی را نداریم که منبعث از عشق و ایمان باشد.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند راهپیمایی اربعین حرکتی سرشار از عشق و ایمان است و از باور عمیق و محکم نشات گرفته است.
مسئول ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان این که پیشینه تاریخی ایران و عراق پیشینه وسیعی است توضیح داد: امروز دستان دشمنان این 2 کشور برای ایجاد تفرقه میان آنها آشکارا و مشهود است و هدف آنان حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی حضرت سیدالشهدا(ع) است.
وی ادامه داد: در مسیر اربعین نه تنها ایران و عراق بلکه همه کسانی که با نام امام حسین(ع) آشنا هستند حضور پیدا می‌کنند.
ارزانی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های امسال ستاد اعزام حدود بیش از 20 نفر از روحانیون حوزه علمیه قم برای شرکت در این حرکت است که کار آنها پاسخگویی به شبهات و سخنرانی‌های کوتاه است، برنامه ما این است که برای سال آینده در این حوزه حضور جدی‌تر و غنی‌تری داشته باشیم.
7164/6002

انتهای پیام /*


فرهنگي


اربعين97


فرهنگ و ارشاد اسلامي


كانون مساجد