اخبار گردشگری

معاون استاندار فارس: نگاه متمرکزتری به توسعه گردشگری داریم

روابط عمومی کانون کارآفرینی فارس شنبه به نقل از محمد ابراهیم فروزانی افزود: با همکاری دانشگاه شیراز در حال تدوین طرح جامعی هستیم که به کمک آن بتوانیم توسعه گردشگری را در مسیرهای مختلف استان فارس شاهد باشیم.
وی در دیدار با رئیس این کانون ادامه داد: مسیرهای دارای ظرفیت و قابلیت بالای گردشگری را در اولویت قرار خواهیم داد و در کنار آن سعی در رونق مسیرهای دارای قابلیت کمترخواهیم داشت.
معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: مسیر گردشگری شیراز تا پاسارگاد دارای قابلیت و ظرفیت بالای گردشگری است و این مسیر با توجه به جاذبه های متعدد و موقعیت ممتاز تاریخی ، فرهنگی و… قابلیت تبدیل شدن به یکی از مناطق شماره یک گردشگری دنیا را دارد.
فروزانی به منطقه فاروق در 15 کیلومتری شهرستان مرودشت هم اشاره کرد و ادامه داد :به منطقه فاروق می توان نگاه ویژه توریستی- اقتصادی داشت. این منطقه نیز دارای جاذبه های متنوع طبیعی از جمله 13 قنات زنده است که اقسام گردشگری را در عرصه های فرهنگی تاریخی خود می پروراند.
وی گفت: 13قنات نیاز به احیا دارند که اولویت ما ابتدا باید پرداختن به موضوع حفظ این قنات ها باشد.
معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس بیان کرد: کانون کارآفرینی فارس به عنوان نهادی اثرگذار می تواند در زمینه اهداف ما یاری رسان باشد که تلاش های این تشکل برای حفظ قنات های فاروق قابل تقدیر است.
فروزانی خواستار حمایت از این قنات ها و نیز انتخاب سرمایه گذاران مناسب برای رونق گردشگری روستای فاروق شد.
7375/ 1876

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


فاروق


فروزانی