اخبار گردشگری

ساماندهی تفرجگاه پیرکدوییه بوانات آغاز شد

به گزارش ایرنا حسین پور اسد، چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اعتبار لازم برای ساماندهی این تفرجگاه که شامل سکوسازی و ساخت محل مناسب برای استراحت گردشگران است، از محل اعتبارات قانون متوازن سال 96 (اوراق خزانه اسلامی) تامین شده است.
وی به اعتباری که برای انجام این کار تخصیص یافته اشاره ای نکرد.
اسدپور اظهار داشت: 500 میلیون ریال برای بهسازی و آسفالت مسیری که به تفرجگاه پیرکدوییه مزایجان منتهی می شود اختصاص یافته است.
پیشینه تاریخی شهر مزایجان به دوره هخامنشیان باز می گردد و نخستین قبایلی که در این شهر ساکن شدند در نزدیکی چشمه‌ای به نام پیر کدوییه سکنی گزیدند که هنوز آثاری از سنگ قبرها در نزدیکی این چشمه وجود دارد. چشمه پیرکدوییه در غرب این شهر در پای کوه سرسفید واقع شده‌است. از خصوصیات این چشمه این است که درختانی از جمله چنار و بوز با قدمت چند صد ساله در اطراف آن موجود است. یکی از ویژگی های مهم این چشمه، سردی آب آن در تابستان و گرمی و اعتدال آب در زمستان است.
سلسله هخامنشی یا هخامنشیان که بنیانگذار آن کوروش بود از 550 تا 330 پیش از میلاد به مدت 220 سال بر ایران حکومت کردند.
او گفت: همچنین مقرر شده 650 میلیون ریال از محل اعتبارات درآمد سه درصد نفت و گاز سال 97 به مرمت مسجد جامع تاریخی سوریان و محرابه منج (چهار طاقی ساسانی) تخصیص یابد که با محقق شدن آن عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
اسدپور ادامه داد: با تخصیص اعتباری افزون بر 800 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، قرار داد مرمت قلعه تاریخی سیمکان این شهرستان نیز منعقد شده و به زودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.
شهرستان بوانات در فاصله 230 کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.
9873 /6118

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


تفرجگاه بوانات


ساماندهي