اخبار گردشگری

صنایع دستی باید وارد زندگی مردم شود

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مهرداد سالاری روز یکشنبه در آیین پایانی یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در محل نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه افزود: در گذشته مردم ما از هنرهای دستی خودشان برای رفع امور روزانه استفاده می کردند اما امروز این صنایع جنبه تزیینی پیدا کرده است.
او در ادامه با اشاره به زحمات هنرمندان صنایع دستی در خلق آثار هنری در سطح کشور، گفت: این آثار با ارزش باید در بهترین مکان ها و با ظرافت عرضه شود تا مردم استقبال بیشتری از آن داشته باشند.
سالاری مکان برگزاری نمایشگاه در کرمانشاه را مناسب صنایع دستی ندانست و اظهار داشت: صنایع دستی را نباید در این سوله های خشن و بدون ظرافت ارائه کرد بلکه باید مکانی مناسب برای عرضه این آثار ناب و اصیل در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر مکان هایی در خور شان و جایگاه هنرهای دستی به این موضوع اختصاص می دهند، گفت: باید شان و جایگاه هنرهای دستی در کشورمان را نیز بالا ببریم و بهترین فضاها را برای عرضه محصولات در اختیار آنها قرار دهیم.
معاون استاندارکرمانشاه، غرفه آرائی را در عرضه محصولات صنایع دستی مهم دانست و گفت: باید چیدمان به نوعی باشد که هر رهگذری را جذب کند.
وی با اشاره به تلاش وصف ناپذیر هنرمندان در خلق آثار زیبا و ظریف دستی، گفت: باید این آثار به خوبی در معرض دید مردم به نمایش گذاشته شود.
رئیس کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه به روز کردن محصولات دستی را یکی از نیازهای کنونی جامعه دانست و گفت: صنایع دستی را باید براساس سلیقه و ذوق مردم خلق کرد تا استقبال بیشتری از آن شود.
سالاری از صنایع دستی به عنوان یکی از بخش های مهم حوزه گردشگری نام برد و افزود: برای تقویت گردشگری باید حتما به صنایع دستی توجه بیشتری کرد.
او بر هماهنگی و هم افزایی بین مثلث میراث فرهنگی، استانداری و هنرمندان صنایع دستی برای تقویت این حوزه تاکید کرد و افزود: استانداری آماده هموار کردن مسیر فعالیت هنرمندان صنایع دستی است.
سالاری از اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه نیز به واسطه فعالیت در حوزه های تخصصی از جمله برپایی نمایشگاه های صنایع دستی قدردانی کرد و گفت: این نمایشگاه ها باید در طول سال در استان برگزار شود.
در این مراسم از غرفه های برتر با اهدای لوح تقدیری قدردانی شد.
یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران از ۲ تا هفتم مرداد با حضور هنرمندان ۲۷ استان در قالب ۱۵۰ نمایشگاه در محل نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه واقع در بوستان شاهد برپاست.
این نمایشگاه ساعت ۲۲ امشب به کار خود پایان می دهد.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه صنایع دستی


معاون استاندار


کرمانشاه