اخبار گردشگری

غفلت های گذشته به بخش گردشگری اردبیل جبران می شود

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز شیخ صفی الدین اردبیلی با اشاره به اینکه گردشگری به خاطر ویژگی های کم نظیر این استان از اصلی ترین بخش های توسعه منطقه است، گفت: مقدمات معرفی اردبیل به عنوان آزمونه (پایلوت) گردشگری ایران فراهم شده است.
وی افزود: با معرفی استان اردبیل به عنوان آزمونه گردشگری در ایران تمام کارهای مربوط به این حوزه در منطقه به شکل موثر، کارشناسانه و مسئولانه اجرا خواهد شد.
بهنامجو به اقدام های انجام شده در چند سال اخیر در حوزه گردشگری استان اردبیل اشاره و یادآوری کرد: افزایش تعداد پیست های اسکی از یک مورد به سه مورد، انعقاد موافقتنامه از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای اعزام اساتید و متخصصان آب درمانی پزشکی از کشورهای همسایه به اردبیل به منظور ارائه برنامه های آموزشی در این بخش و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دایمی صنایع دستی در سال آینده از جمله اقدام های شاخص در این زمینه است.
وی همچنین از ایجاد هتل اسکول برای اولین بار در شهر سیاحتی سرعین استان اردبیل در ماه آینده خبر داد و افزود: در این مکان در زمینه گردشگری و هتلداری به علاقه مندان آموزش های لازم ارائه خواهد شد.
او به زیرساخت های لازم برای شکوفایی بخش گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر توسعه راههای ارتباطی زمینی و هوایی مناسب ، بهره برداری از طرح راه آهن سراسری اردبیل تا پایان دولت تدبیر و امید به این مهم کمک موثر خواهد کرد.
بهنامجو رونق دادن به ورود و اقامت گردشگران در فصول سرد سال به اردبیل را نیز از جمله برنامه های در حال انجام برای شکوفایی حوزه گردشگری استان ذکر کرد.
آفاق قنبراوا استاد دانشگاه های باکو و صفویه شناس نیز در این آیین گفت: کار شاه اسماعیل صفویه که توانست کشور تکه تکه شده ایران را یکپارچه کرده و مذهب تشیع را به رسمیت بشناسد در نوع خود بی نظیر و نشان از ایمان او به پروردگار و اهل بیت (ع) و نیز علاقه مندی به معنویات بود.
قنبراوا افزود: شاه اسماعیل خطایی یک شاعر عرفانی و اهل معنویت بود که در رفتار و سلوک خویش و نیز در اشعاری که در دیوان کم نظیرش به یادگار گذاشته جلوه هایی از حقایق معنوی آسمانی برای اهل زمین نمایان است.
وی ادامه داد: شاه اسماعیل را به هیچ عنوان نمی توان با شاعران و حاکمان دیگر مقایسه کرد چراکه وی از ته دل دارای خلوص ، درستی و ایمان به حقانیت خداوند بود و هر فعلی را که مانع از صداقت بوده و انسان را از معنویت دور می کند از خود طرد می کرد.
او با تقدیر از برگزار کنندگان هفته اردبیل و روز شیخ صفی الدین اردبیلی اینگونه اقدام ها را در شناساندن سیمای واقعی چنین انسانها و شخصیت های کم نظیر تاریخ برای نسل کنونی موثر دانست.
در این آیین از سردار مصطفی اکبری یادگار هشت سال دفاع مقدس و نیز از همسر شهید مدافع حرم علی آقایی و نیز از هفت نفر از شخصیت های تاثیرگذار اردبیلی با اهدای لوح سپاس تقدیر گردید.
اجرای موسیقی سنتی ، نمایش کلیپ و شعرخوانی از برنامه های جانبی این مراسم بود که در سالن شمس عطار مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد.
۶۰۱۹/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


میراث فرهنگی


استاندار