اخبار گردشگری

۶۴ هزار گردشگر از گنبد سلطانیه دیدن کردند

به گزارش ایرنا، یحیی رحمتی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان افزود: هم اکنون ظرفیت اسکان روزانه ۲۷۹ گردشگر در شهر تاریخی سلطانیه وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با تبیین برنامه های این اداره در سالجاری گفت: برای خدمات شایسته به گردشگران از جمله آماده سازی موزه ها، تهیه جدول بازدید و انجام بازدیدهای نظارتی گام های مطلوبی برداشته شده است.
رحمتی تصریح کرد: استخراج و پردازش آمار و اطلاعات، برگزاری تورهای استان گردی، اطلاع رسانی مناسب برای گردشگران و شناسایی نقاط قوت و ضعف سفر به استان از جمله اقدامات این اداره کل است.
وی اظهار داشت: امسال با رایزنی های انجام گرفته با کانون بازنشستگان کشور، سه قطار گردشگری با حدود ۶۰۰ مسافر برای گردش به زنجان سفر خواهند کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تاکید کرد: با جلسه ای که این اداره و آژانس های مسافرتی داشته، مقرر شد تا پیشخوان مخصوص استان گردی در این مراکز راه اندازی شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: کلیه راهدارخانه ها، ناوگان مسافربری، شرکت های حمل و نقل مسافر و سامانه های هوشمند ثبت تخلفات در استان آمادگی کاملی برای سفرهای تابستانی دارند.
ایرج دست نشان افزود: تصادفات در راه ها رصد می شود و طرح کنترل نامحسوس، استقرار ایستگاه سلامت برای توقف اجباری رانندگان وسایط نقلیه باری بین شهری در این مدت اجرا می شود.
وی تصریح کرد: نبود پایانه مسافربری در خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان، همچنین نوسازی نشدن ناوگان مسافربری در بخش مینی بوس و سواری از مهمترین چالش های این اداره کل است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در ادامه گفت: نظارت روی کیفیت نمازخانه های بین جاده ای نیازمند توجه ویژه است و باید نمازخانه های رستوران ها با قید ضرورت در اولویت قرار بگیرند.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود ۱۴۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
۶۰۸۵/۳۲۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


ستاد اجرایی سفر


میراث فرهنگی


گردشگران