اخبار گردشگری

ظرفیت های گردشگری آذربایجان غربی به خوبی استفاده نشده است

حسن حیدری روز سه شنبه در حاشیه سمینار آموزشی توسعه گردشگری و بوم گردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت های بالقوه گردشگری این استان افزود: آبشار سولک، دریاچه دوقلوی کوه بی چول، دریاچه مام شیخ در ارتفاعات دالامپر، دریاچه گر زرین، آبشار سوله دکل، ارتفاعات بوز سینا، ارتفاعات دالامپر، آبگرم هفت آباد، تفرجگاه دره بنار و ارتفاعات بره سور از مناطق بالقوه برای گردشگری در آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی اضافه کرد: وجود مراکز تفریحی از جمله آبشارها، دریاچه های طبیعی، چشمه های آب معدنی، جنگل ها و ارتفاعاتی با چشم اندازهای طبیعی در شهرستان های خوی، سلماس، اشنویه، ماکو، چالدران، شاهین دژ، مهاباد، پیرانشهر، سردشت و نقده به عنوان ظرفیت های گردشگری در این استان مطرح است که اگر بتوانیم گردشگران را به این مناطق راهنمایی کنیم می توانیم لذت کوه پیمایی و طبیعت گردی را به توریست ها القا کنیم.
وی بیان کرد: همه اینها در گرو فراهم سازی زیرساخت های مناسب برای این مناطق است زیرا بهبود زیرساخت ها اولویت اول برای فراهم کردن الگوهای توسعه است.
به گفته وی زنده کردن حس گردش و آشنایی با مناطق زیبای کوهستانی و جنگلی در جامعه، همچنین بازدید از سیاه چادرهای عشایری و تولیدات ارگانیک عشایری و صنایع دستی منقش و زیبای عشایر می تواند مردم را با فرهنگ، آداب و رسوم و طبیعت این مناطق آشنا کند.
حیدری گفت: مناسب سازی زیرساخت های جذب توریسم باید در مناطق گردشگری فراهم شود.
وی بیان کرد: با تعامل هر چه بیشتر با اداره کل میراث فرهنگی استان می توان زمینه حضور گردشگران را فراهم کرد تا شاهد رونق گردشگری در این منطقه باشیم.
به گزارش ایرنا این سمینار به مدت ۲ روز در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی برگزارمی شود و شرکت کنندگان ایده های خود را برای برگزاری یازدهمین دوره رویداد شتاب آذربایجان با عنوان کارآفرینی در ۲۰۰ دقیقه مطرح می کنند تا ایده های برتر وارد فاز اجرایی شوند و رونق در بخش گردشگری و بوم گردی در استان را فراهم کنند.
۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


پارک علم و فناوری


آذربایجان غربی