اخبار گردشگری

یاسوج در اولویت ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی است

به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: چند مکان در شهر یاسوج برای ساخت و راه اندازی این بازارچه تعیین و پس از بازدید و بررسی های لازم به تصویب نهایی برسد.
وی افزود: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ساخت و سازها و طرح های عمرانی خود تا حد امکان تلفیقی از معماری سنتی و پیشرفته استفاده کنند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این اقدام مهم در زیباسازی مبلمان شهرهای استان مؤثر است و باید بیش از پیش جدی گرفته شود.
فیلی عنوان کرد: کمیته سیما و منظر شهری کهگیلویه و بویراحمد برای پیگیری بهتر این موضوع مهم در استان فعال شود.
وی ابراز داشت: نیازمندی ها برای راه اندازی کاروان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد توسط مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان تعیین و اعلام تا پیگیری های لازم برای تأمین آنها انجام شود.
فیلی گفت: این کاروان سبب معرفی هر چه بیشتر آداب، رسوم، سنن و فرهنگ غنی کهگیلویه و بویراحمد به مردم دیگر نقاط کشور می شود.
وی اظهار داشت: موضوع تعیین یک زمان مشخص به عنوان «روز و هفته کهگیلویه و بویراحمد» در یکی از نشست های شورای فرهنگ عمومی استان مطرح تا در مورد آن تصمیم گیری شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون اقدام ها و رایزنی های لازم برای ساخت و راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرهای مختلف این استان انجام شده است.
محمود باقری اظهار داشت: شهرداری باشت تلاش هایی در زمینه تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت و راه اندازی این بازارچه انجام داده در حالی که اقدام خاصی توسط شهرداری دیگر شهرهای استان انجام نشده است.
وی افزود: ساخت و راه اندازی این بازارچه کمک بسزایی به معرفی و فروش هر چه بیشتر انواع تولیدات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد می کند و دسترسی مردم استان و گردشگران به این محصولات نیز آسان تر خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استفاده از نمادها و معماری اسلامی – ایرانی در ساخت و سازها و طرح های عمرانی این استان در راستای زیباسازی نما و منظر شهرها و جذب گردشگران بیشتر مورد توجه جدی قرار گیرد.
باقری عنوان کرد: شهرداری ها، شورای اسلامی شهرها، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه اقدام کنند.
وی ابراز داشت: یک ردیف اعتباری خاص از محل اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری جشنواره ها و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در طول سال لحاظ شود.
باقری گفت: بر اساس یک طرح ملی کاروان فرهنگی باید در فصل تابستان امسال در کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های کشور تشکیل و راه اندازی شود.
وی اظهار داشت: این کاروان با سفر به نقاط مختلف کشور اقدام به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با هدف معرفی روزافزون توانمندی ها و ظرفیت های متعدد کهگیلویه و بویراحمد می کند.
۷۵۳۵/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


کارگروه گردشگری


کهگیلویه و بویراحمد