اخبار گردشگری

همدان میزبان سفرای خارجی می شود

به گزارش ایرنا، محمودرضا عراقی روز پنجشنبه در جلسه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان، افزود: این رویداد بین المللی با هدف معرفی ظرفیت‌های استان، توسعه گردشگری و رونق اشتغال برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در رویداد همدان ۲۰۱۸ به دنبال جذب سرمایه‌گذار در حوزه اقتصادی هستیم، اظهار داشت: به همین منظور هفته آتی با کمک اتاق بازرگانی، تمامی سفرای کشورهای خارجی مقیم ایران به استان دعوت شدند تا بازدید و نشستی داشته باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در این جلسه گفت: محورهای جدید گردشگری در دامنه شمالی و جنوبی الوند وجود دارد که اگر زیرساخت های آن ایجاد شود، گردشگرپذیر می شود.
علی مالمیر خاطرنشان کرد: راهبرد اصلی برای توسعه صنعت گردشگری، افزایش مشارکت بخش های مختلف به این حوزه است و این سیاست با جدیت دنبال می شود.
وی با بیان اینکه برگزاری ۴۲ برنامه برای رویداد همدان ۲۰۱۸ پیش بینی شده است، افزود: برگزاری این رویدادها صدای همدان را به گوش گردشگران بین المللی می رساند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: ۲۲۴ برنامه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان تعریف شده است، که تا پایان خرداد ۲۸ هزار و ۳۳۹ شغل در همدان ایجاد شد.
رضا قیاسی افزود: تعهد ایجاد اشغال استان در سال گذشته افزون بر ۱۹ هزار شغل بود که تا پایان خرداد امسال این رقم به ۲۴ هزار و ۸۳۹ نفر در بخش غیر مسکن و در بخش مسکن به سه هزار و ۵۰۰ شغل رسید.
وی با تاکید بر اینکه استان همدان رتبه اول در جذب تسهیلات روستایی را کسب کرده است، اظهار داشت: در بخش اشتغال روستایی استان ۷۰۰ میلیارد ریال طرح، در زمینه اشتغال فراگیر ۵۱۰ میلیارد ریال و در بخش تفاهم نامه روستایی ۴۷۰ میلیارد ریال طرح عقد قرارداد و پرداخت داشته ایم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: مقابله با فساد، بی‌عدالتی و قاچاق راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور است.
حمیدرضا حاجی بابایی افزود: مقابله با جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی نیازمند وحدت عمومی تحت فرماندهی واحد است.
وی با بیان اینکه جلسه‌ای با حضور وزیر نفت در راستای برطرف کردن مشکلات چهار طرح استانی برگزار شد، افزود: در زمینه پالایشگاه نفت که برخی از موانع آن برطرف شده و فقط مشکل خط انتقال از خوزستان به همدان باقی مانده بود، با تعهد وزیر نفت این مشکل نیز برطرف شد.
حاجی بابایی با تاکید بر اینکه مشکل ۲ واحد پتروشیمی استان نیز در جلسه با وزیر نفت برطرف شد، اظهار داشت: مشکل شرکت تولید نشاسته در استان نیز در دیدار با وزیر نفت رفع شد.
وی با اشاره به اینکه در کشور مشکلات متعددی وجود دارد و نمی‌شود این مشکلات را به دولت‌های قبلی و دولت کنونی ارتباط داد، بیان کرد: باید در کشور از فساد، بی‌عدالتی، قاچاق و غیره جلوگیری شود چرا که مردم از برخی عملکردها ناراضی هستند.
حاجی بابایی تاکید کرد: دولت، مجلس و مسئولان باید با اقدام و عمل در راستای برطرف کردن نارضایتی‌های موجود در جامعه قدم‌ بردارند و نظام باید در مقابل مسببان و برهم زننده آرامش و رفاه مردم بایستد.
وی افزود: در حوزه اقتصادی با تدبیر دولت راهکارهای لازم برای مقابله با هرگونه اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در چند ماه گذشته کشور از نظر درآمدی وضعیت مناسبی داشت، ادامه داد: قرار بود که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت در سال گذشته به فروش برسد که با افزایش ۱۰۰ هزار بشکه در سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت به فروش رسید.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه درآمد پتروشیمی کشور ۱۰۰ درصد و درآمد مس ۷۰ درصد افزایش یافته ‌است، تاکید کرد: با تحریم‌ها و تهدیدات در نظر گرفته شده برای جمهوری اسلامی ایران حتی اگر صادرات نفت کشور به یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نیز برسد درآمد ارزی کشور تنها سه میلیارد دلار کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه برای مقابله با هرگونه حرکتی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اقداماتی در نظر گرفته و کالاهای اساسی تدارک دیده شده است، عنوان کرد: برنامه‌های اساسی نیز برای قشر کم‌درآمد جامعه در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت سردخانه های استان ۱۵۵ هزار تن است، از افزایش ۲۰۰ هزار تن ظرفیت جدید به ظرفیت فعلی استان خبر داد.
منصور رضوانی‌جلال با اشاره به اینکه احداث سرخانه‌ها با هدف مراقبت و حفظ محصولات تولیدی استان و جلوگیری از بروز ضرر و زیان برای فعالان این حوزه احداث می‌شود، یادآور شد: برای نگهداری محصول سیر در سردخانه نیز ظرفیت‌سنجی صورت گرفته و مجوزی نیز صادر شده است.
وی درباره برنامه سازمان جهاد کشاورزی در زمینه احداث گلخانه نیز بیان کرد: امیدواریم با ظرفیت‌هایی که ایجاد و مجوزهایی که صادر شده است، بتوانیم بیش از میزان تعریف شده گلخانه ایجاد کنیم.
وی درباره برنامه مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی نیز اضافه کرد: برای محصولات راهبردی تلاش شده است تا با حداقل آب، تولید صورت بگیرد، به‌طوریکه امسال برای نخستین بار کشت نشائی چغندرقند در استان همدان عملیاتی شد.
رضوانی جلال یادآوری کرد: با این روش دست کم ۲ نوبت آبیاری کمتر صورت می‌گیرد و ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در محصولات غیر راهبردی نیز کشاورزان ترغیب به کشت محصولات کم‌آب بر شده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر مزارعی مثل زعفران و کلزا که در گذشته نداشتیم برای کشاورزان الگوسازی و تعریف شده است و برای محصولات راهبردی نیز روشهایی که کمترین میزان آب را استفاده کند، به کشاورزان ارائه داده می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این جلسه درباره افزایش قیمت برخی کالاها گفت: ظرف مدت یک ماه آینده سرفصلی برای تأمین مواد اولیه ارائه می شود تا موضوع افزایش قیمت‌ها حل شود.
حمیدرضا متین با بیان اینکه مشکل واحدهای تولیدی بحث تأمین ارز متقاضی است، اظهار امیداوری کرد که با برنامه جدید دولت دوازدهم، این مشکل نیز حل شود.
۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


ستاد اقتصاد مقاومتی


همدان ۲۰۱۸


استان همدان