اخبار گردشگری

۲۵۷ هزار نفر از مراکز گردشگری شهرستان زنجان بازدید کردند

رضا عسگری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بازدید از مراکز گردشگری زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی دارد.
وی یادآور شد: طی سه ماهه نخست امسال ۷۸ هزار و ۴۶۵ نفر در مراکز اقامتی زنجان اقامت داشته اند که این تعداد در مدت مشابه پارسال به ۷۳ هزار و ۲۹۲ نفر می رسید.
عسگری اظهار کرد: زنجان ظرفیت اقامتی روزانه سه هزار و ۱۳۲ نفر را دارد که ۱۱۵ نفر در قالب بومگردی، ۴۲۰ نفر در هتل ها، ۸۰ نفر هتل آپارتمان، ۴۷۲ نفر در مهمانپذیرها و ۹۴۵ نفر در مراکز اسکان فرهنگیان و بقیه نیز در کمپ های مسافرتی می توانند مستقر شوند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: بازدیدهای نظارتی در سه ماهه نخست امسال ۴۳۳ مورد بود که سال گذشته این عدد به ۴۱۵ مورد می رسید.
وی خاطر نشان کرد: ستاد تسهیلات به شکل دائمی فعال است و برنامه های خوبی که برای نوروز پیش بینی شده بود در تعطیلات خرداد و تابستان هم اجرا خواهد شد.
عسگری با بیان اینکه زنجان هم معبر و هم مقصد گردشگری است، ادامه داد: در جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم هم تعداد قابل توجهی از مسافران داخلی و خارجی به زنجان سفر کردند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: زنجان هفت هتل، یک هتل آپارتمان، ۱۲ مهمانپذیر، ۱۷ غذاخوری بین راهی، سه مجتمع خدماتی و تفریحی بین راهی، ۲۷ مدرسه آماده سازی شده برای اسکان فرهنگیان و ۸ واحد بومگردی دارد.
وی اضافه کرد: مجموع اقامت مسافران در زنجان طی سال گذشته هم به ۲۶۳ هزار و ۲۹۲ نفر می رسید.
عسگری افزود: همه دستگاه های خدماتی و امنیتی برای خدمت رسانی به مسافران تابستانی آماده هستند و امید می رود از جاذبه های
زنجان بتوان برای جذب بیشتر مسافران استفاده کرد.
موره مردان نمکی، رختشویخانه، ساختمان دارایی و بازار مهمترین جاذبه های تاریخی شهرستان زنجان محسوب می شوند.
۳۰۰۱/۸۰۶۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


شهرستان زنجان


اقامت مسافران