اخبار گردشگری

۳ خبر کوتاه از شهرستان میبد

به گزارش ایرنا، محسن موحدی فرد شامگاه پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: از داوطلبان شرکت در آزمون سراسری امسال در شهرستان میبد ۲۹۲ نفر مرد و ۴۸۷ نفر زن هستند که سهم زنان ۶۲٫۵ درصد است.
وی ادامه داد: در گروه علوم انسانی ۶۲ مرد و ۱۷۷ زن، در گروه ریاضی وفنی ۸۰ مرد و ۲۱ زن، در گروه هنر ۳ مرد و ۲۶ زن، در گروه علوم تجربی ۱۲۰ مرد و ۲۱۵ زن و در گروه زبان خارجی ۲۷ مرد و ۴۸ زن در آزمون سراسری امسال شرکت دارند.
آزمون سراسری امسال روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه در دو نوبت صبح و عصر در دانشگاه آزاد اسلامی میبد در حال برگزاری است.

****
جشن ملی زیلو درمیبد برگزار می شود
معاون امنیتی سیاسی فرماندار میبد درجلسه کارگروه زیلو از برنامه ریزی برای برگزاری جشن ملی زیلو در این شهرستان خبرداد.
علیرضا ابوالحسنی با بیان اینکه زیلو از صنایع دستی منحصر به فرد مردم میبد است که به ثبت ملی و جهانی رسیده، ادامه داد: یکی از راه های معرفی این صنعت نفیس و ارزشمند، برگزاری جشن ملی زیلو است که در مردادماه امسال برگزار می شود .
وی طراحی و نامگذاری میدان زیلو، طراحی المان زیلو و احداث بازارچه صنایع دستی را از برنامه هایی برشمرد که با همکاری فرمانداری، شهرداری، میراث فرهنگی و دانشگاه های شهرستان میبد تا زمان برگزاری جشن انجام می شود.

****
دشمن برای نابودی ایران به جنگ اقتصادی دلخوش کرده است
امام جمعه شاهدیه یزد گفت: امروز دشمن برای تضعیف نظام به جنگ اقتصادی و جنگ نرم دلخوش کرده و برای ناامیدی مردم از نظام تلاش می کند.
حجت الاسلام محمود دهقان در آیین بزرگداشت شهدای حادثه هفتم تیر در میبد با بیان اینکه ذره ای از کینه توزی امریکا علیه نظام و ملت ایران کم نشده، تصریح کرد: امریکا امروز جری تر از گذشته وارد میدان مبارزه با نظام اسلامی شده است .
وی حادثه هفتم تیز را از حوادث تلخ تاریخ انقلاب اسلامی خواند و افزود: دراین حادثه جمعی از انسان های موثر در انقلاب اسلامی که در راس آن رئیس دیوان عالی کشور شهید آیت الله بهشتی قرار داشت، به فیض شهادت نائل شدند.
امام جمعه شاهدیه بزرگترین پشتوانه دین خدا شهادت دانست و یادآور شد: تا زمانی که باب شهادت باز و مردم از شهادت طلبی استقبال می کنند؛ اسلام وحق پیروز و دشمن خوار و ذلیل است .
دهقان انقلاب اسلامی را یک جریان فرهنگی و دینی خواند و تصریح کرد: انقلاب اسلامی وابسته به شخص نیست که وقتی آن شخص رفت نظام متزلزل شود.
آیین گرامی داشت یادوخاطره شهدای هفت تیر به همت فرمانداری، دفترامام جمعه، اداره تبلیغات اسلامی و ناحیه مقاومت سپاه شهرستان میبد در مصلی آیت الله اعرافی این شهر برگزار شد .
مرکز شهرستان میبد در ۴۵ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
۶۰۱۴/

انتهای پیام /*


کلیات


میبد


کنکور


زیلو