اخبار گردشگری

حفظ اصالت در تولید صنایع دستی باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در نشست تجلیل از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی قزوین افزود: در صنعت و کشاورزی آنچنان جای کار و مانور وجود ندارد در حالی که با کار در عرصه فرهنگ و هنر می توانیم هویت خود را حفظ کنیم که بخشی از آن به عرضه کالاهای فرهنگی ما مانند صنایع دستی برمی گردد.
استاندار قزوین گفت: پدیده جهانی شدن یا جهانی سازی در قرن های اخیر شروع شده است و دنیا به سمت یکی شدن در صنعت،کشاورزی و غذا پیش می رود و ما در این پدیده تنها می توانیم با حفظ و عرضه کالاها و محصولات فرهنگی خود ضمن برخورداری از درآمد، هویت خود را نیز حفظ کنیم.
زاهدی ادامه داد: صنایع دستی کشور و استان نیاز به تداوم دارد که تحقق این موضوع به ۲ عامل پرورش نیروی انسانی و آموزش و نوآوری باز می گردد.
استاندار قزوین گفت: ذائقه های مخاطبان مرتبا تغییر می کند و باید بتوانیم با حفظ هویت و اصالت خود نوآوری را نیز در کار خود داشته باشیم.
زاهدی ادامه داد: امروزه مردم توجه خاصی به استفاده از صنایع دستی ندارند و دکورهای خانه ها به اجناس لوکس مانند کریستال تغییر یافته اند اما می توان با فرهنگ سازی و اختصاص نمایشگاه بین المللی قزوین به صنایع دستی به شکل دوبار در سال برای رفع این مشکل اقدام کرد.
استاندار قزوین گفت: توجه بیشتر به صنایع دستی را در دستور کار قرار داده ایم و حتما برای حمایت از فعالان این عرصه اقدام خواهیم کرد.
وی افزود: صنایع دستی آمیزه ای از فن، هنر، فرهنگ ، تاریخ و اصالت است چون با دست یا ابزار کار ایجاد می شود.
زاهدی ادامه داد: این فن در کنار هنری که با آن آمیخته می شود ارزش دارد و وقتی قدمت تاریخی یک صنعت نیز به آن اضافه می شود ارزش آن دوچندان می شود.
استاندار قزوین گفت: یک اثر هنری به خاطر ارزش کار و وقتی که برای آن صرف شده، خریداری می شود و به همین دلیل کالاهای کارخانه ای و ماشینی در برابر صنایع دستی ارزش چندانی ندارند.
در استان قزوین تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ سازنده صنایع دستی شناسایی شده است.
آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی های سنتی،سرمه دوزی،پن بافی،پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند.
۶۱۰۱*۳۰۱۳

انتهای پیام /*


اقتصاد


صنایع دستی


استاندار قزوین


استان قزوین