اخبار گردشگری

خروج خانه شهریار فریبرزازثبت ملی پیگیری حقوقی می شود

دلاور بزرگ نیا روز دوشنبه در نشست خبری درخصوص خروج این خانه ها از ثبت ملی اظهار داشت : با رای دیوان عدالت اداری خانه حسام لشگری از ثبت ملی خارج شده که نسبت به این رای اعتراض شده است .
وی با اشاره به ارزش افزوده ساختمان های قدیمی که باعث تمایل به ساخت و ساز آنها شده است خاطر نشان کرد: تعدادی از بناهای ثبتی و واجد ارزش در شرایط تخریب و خروج از ثبت قرار دارند که در حال حاضر این انتظار از میراث فرهنگی تهران می رود که این بناها را حفظ و از تخریب آنها جلوگیری به عمل آورد .
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران به وضعیت خانه شهریار فریبرز اشاره کرد و گفت: با ارائه مدارک و مستندات کامل به دادگاه و مراجع قانونی، این موضوع درمرحله رسیدگی مطالبه حقوقی و قضایی است.
بزرگ نیا ابراز امیدواری کرد که با ارائه مستندات از خروج ثبت ملی این بنای تاریخی جلوگیری شود.
خانه تاریخی حسام لشگری با قدمت قاجاری در خیابان خیام- کوچه کربلایی – کوچه حسام لشگر و همچنین خانه شهریار فریبرز نیز با قدمت مربوط به پهلوی اول در خیابان نوفل لوشاتو، کوچه گوهرشاد پلاک ۸۵ قرار دارد.

* ۲۷۷ شکایت از دفاتر گردشگری پایتخت
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا نیمه دوم اردیبهشت ماه ۲۷۷ شکایت از دفاتر گردشگری به معاونت گردشگری استان رسیده است بیشتر آنها مربوط به طرح سفر نوروزی است.
وی بابیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲ هزار آژانس مسافرتی (بند ب) در سطح استان تهران دایر است ادامه داد: در همین مدت زمانی ۵ لغو مجوز فعالیت و ۳ مورد تعلیق یک تا سه ماه برای این دفاتر صادر شد.
بزرگ نیا خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز ۲ هزار و ۵۰۰ بازدید از دفاتر صورت گرفت که ۵۵ مورد لغو مجوز و ۷۲ تعلیق فعالیت یک تا سه ماه صادر شد.

** شکایت مسافران روسیه رسیدگی می شود
بزرگ نیا در خصوص تاخیر پرواز یکی از هواپیماها چارتری که تعدادی از مسافران کشورمان را برای بازی تیم ملی فوتبال ایران به مقصد روسیه می برد ، اظهار کرد: این پرواز با چند ساعت تاخیر ایران را به مقصد روسیه ترک کرد که مسافران نسبت به این موضوع گلایه داشتند.
وی ادامه داد: هرگونه شکایت از تاخیر در نحوه پرواز و اقامت مسافران جام جهانی پس از این رقابت ها پیگیری خواهد شد.

*۴۶ پرونده بوم گردی در استان تهران تشکیل شد
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه در محور گردشگری رویکرد ما توجه به روستا ها و مقاصد بوم گردی است خاطر نشان کرد: تا پایان سال گذشته تنها یک مورد روستای بوم گردی( در شهرستان ورامین) در سطح استان وجود داشت.
بزرگ نیا ادامه داد: امسال در نظر است تا یکصد روستای بوم گردی در سطح استان تهران ایجاد شود که تا کنون ۴۶ پرونده بوم گردی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون از این ظرفیت گردشگری غفلت شده است افزود: رسیدن به این معیار می تواند ضمن معرفی جاذبه های گردشگری، به رشد اشتغال کمک شایانی کند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اظهار کرد:یکی از رویکرد های ما در بخش گردشگری توجه به محور های فرهنگی و تاریخی، سلامت، مذهبی و رویداد مختلف بوده که در این زمینه ظرفیت اقامتی و زیر ساخت هایی خوبی در سطح استان تهران وجود دارد.
بزرگ نیا گفت: امسال این آمادگی وجود دارد تا ۷۰۰تخت هتلی و اقامتی را با همکاری بخش خصوصی ایجاد کنیم.
بر این اساس در حال حاضر ۱۰۹هتل، ۱۱۲ مهمانپذیر، ۱۲۷ سفره خانه سنتی، ۱۷ پانسیون، ۱۲۶ اقامتگاه، ۴۶ مجتمع گردشگری، ۲۷ هتل آپارتمان و ۱۴۴ پذیرایی بین راهی استان تهران وجود دارد.
تهرام/۷۲۴۷ / ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


خانه شهریار