اخبار گردشگری

موزه فرهنگ و آموزش متفاوت ترین موزه قزوین است

به گزارش ایرنا، محمدعلی حضرتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید استاندار قزوین از موزه فرهنگ و آموزش افزود: هزینه مرمت و نگهداری یک بنای تاریخی با احداث ساختمان جدید متفاوت است و متاسفانه هیچ سازوکاری برای مرمت و نگهداری این مجموعه و موزه وجود ندارد.
حضرتی گفت: رویکرد ما نسبت به این موزه حفاظت است و در صورت بالا بودن هزینه های مرمت و نگهداری باید به فکر چاره ای دیگر بود.
وی افزود: برای گردش امور جاری مجموعه موزه استقرار ۲ راهنما پیوسته برای راهنمایی گردشگران و دانش آموزان ضروری است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: ساختمان فعلی موزه فرهنگ و آموزش در گذشته به صورت چهار خانه به هم پیوسته بود که با مرور زمان تخریب شده است.
سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این بازید با قدردانی از زحمات مسئول گردآوری آثار این موزه، گفت:توسعه فضای فیزیکی و تعریف ماهیت حقوقی برای این مجموعه مهمترین درخواست های ما از استاندار است که امیدواریم برای رفع آنها اقدام شود.
مسئول جمع آوری اسناد و مدارک و مدیر این موزه نیز به خبرنگار ایرنا گفت:در این مجموعه ۴۰۰ عکس از ۱۸۰ پیشکسوت فرهنگی طی ۱۵ سال جمع آوری شده و بخش های متنوع دیگری از قبیل اسناد آموزشی،نسخه ها و کتابهای دوره های قبل،وسایل هنری و پرورشی،وسایل آزمایشگاه و هر آنچه که در مدارس مورد استفاده بوده در این مجموعه جمع آوری شده و به معرض دید عموم گذاشته شده است.
ابراهیم صفاری افزود: کار جمع آوری تجهیزات این موزه ۱۵ سال زمان برده و حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است.
وی همچنین گفت: موزه فرهنگ و آموزش قزوین در هیچ نقطه کشور نظیر ندارد و باید قدر آن را دانست.
۶۱۰۱*۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه فرهنگ و آموزش


مدیر کل میراث فرهنگی


صنایع دستی و گردشگری


استان قزوین