اخبار گردشگری

هرمزگان با برنامه راهبردی به مرکز گردشگری تبدیل شود

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست با مدیرعامل شرکت هولدینگ آراد متقاضی ساخت شهر گردشگری سرپوشیده در بندرعباس، اظهار داشت: تحقق این هدف نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای ایجاد امکانات گردشگری است.
وی با اشاره به نقش بسیار مهم بخش گردشگری در ایجاد اشتغال، تاکید کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه های مختلف به خصوص در عرصه گردشگری در هرمزگان مورد حمایت ویژه قرار می گیرد .
همتی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان مملو از جاذبه های گردشگری است و باید این جاذبه ها به شکل مناسبی تبلیغ و معرفی شوند.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: جاذبه های گردشگری بسیاری در جزیره های استان وجود دارد و در هر کدام از این جزایر می توان یک پایگاه گردشگری ایجاد کرد.
شرکت هولدینگ آراد متقاضی ساخت یک شهر سرپوشیده با کاربری گردشگری در بندرعباس است که مجموعه ای از شهربازی، هتل و رستوران ها را شامل می شود.
از دیگر برنامه های این شرکت، راه اندازی کشتی مخصوص گردشگری دریایی برای برگزاری تورهای گردشگری به جزیره های استان است.
استان هرمزگان در جنوب ایران و در کنار آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده که از جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری برخودار است.
از جمله جاذبه های گردشگری این استان می توان به جنگلهای حرا، پل لاتیدان، عمارت فکری بندرلنگه، قلعه اسرار آمیز فین، آبشار تزرج حاجی آباد، قلعه پرتقالی ها، طبیعت زیبا و رنگی جزیره هرمز، کوه گنو زیستگاه طبیعی کم نظیر ، دره ستارگان، رودخانه و چشمه آب گرم خورگو منتهی به خلیج فارس، خاص ترین غار نمکی جهان که در جزیره قشم واقع شده و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.
۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


هرمزگان


راهبردی