اخبار گردشگری

تندباد به چشمه علی دامغان خسارت زد

معصومه داوودیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز گذشته بر اثر وزش شدید باد در چشمه علی دامغان، تعدادی از درختان این مجموعه قطع و قسمتی از سقف بنای تاریخی آقا محمد خان تخریب شده است.
وی با بیان این که پس از اجرای طرح های کارشناسی، کار مرمت این مجموعه به زودی آغاز می شود، گفت : این عمارت تاریخی سال گذشته توسط کارشناسان میراث فرهنگی مرمت شده بود.
وی ادامه داد: برای تبدیل شدن به باغ ملی و ثبت جهانی این بنا، بهسازی و سنگفرش قسمت های پایینی مجموعه، مرمت سمت چپ بناهای تاریخی و ایجاد ساختمان نمازخانه با مشارکت خیر در دستور کار قرار دارد.
داوودیان اضافه کرد: مجموعه چشمه علی دارای ۲ بنای تاریخی که یک ساختمان از دوره صفویه که در دوره فتحعلی شاه تجدید بنا شده و در داخل استخر زیبا و باشکوهی واقع شده و دیگری ساختمان آقا محمدخان قاجار در مجاورت استخر در بیرون آب می باشد.
رییس اداره میراث فرهنگی دامغان گفت: روزانه ۲ هزار نفر از این مجموعه بازدید می کنند و این مجموعه تفرجگاهی با ۱۰ عدد اتاقک که هر کدام به مساحت ۳۶ مترمربع دارای ۲ اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی، همچنین ۱۵ آلاچیق به مساحت هر کدام ۹ مترمربع آماده پذیرایی از مسافران است.
چشمه علی دامغان یکی از خوش آب‌ و هوا ترین تابستانگاه‌های ایران است که در کیلومتر ۳۰ شمال دامغان واقع شده و در سال ۱۳۴۷ به شماره ۴۳۰ در فهرست ملی کشور به ثبت رسیده است.
۹۸۵۶/۶۰۲۶

انتهای پیام /*


اقتصاد


چشمه علی


دامغان


تندباد