اخبار گردشگری

نقض حریم یک بنای تاریخی با انتشار خبر ایرنا متوقف شد

مجید ژاله نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در پی اطلاع از آغاز اجرای عملیات ساخت یک شبستان در حریم این امامزاده واقع در روستای یوسف رضا ازتوابع بخش مرکزی پیشوا موضوع در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به تخلف صورت گرفته توسط هیأت امنای این امامزاده که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، چاره ای جز طرح شکایت در مراجع قضایی وجود نداشت تا از ادامه کار جلوگیری شود.
ژاله نیا گفت: اکنون نیروی انتظامی در حال تکمیل مستندات این تخلف است و بخشداری مرکزی و فرمانداری پیشوا نیز گزارش خود را در خصوص این تخلف اعلام کرده اند تا در مراجع قضایی پس از تعیین نوبت مطرح شود.
وی درعین حال بیان کرد: ازآنجا که بهتر است مشکلات اداره ها بدون طرح در محاکم قضایی حل شود به اداره اوقاف پیشوا توصیه شده قبل از دریافت حکم قلع و قمع از مراجع ذی صلاح، ستون های کار گذاشته شده در کنار بنای تاریخی این امامزاده جلیل القدر را تخریب کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی پیشوا گفت: براساس گزارش ها اینک هیچ ساخت و سازی در محوطه تاریخی امامزاده یوسف رضا انجام نمی شود و نیروهای یگان حفاظت به طور مداوم بر این تاریخی نظارت دارند.
هفته گذشته متولیان امامزاده یوسف رضای شهرستان پیشوا بدون اخذ مجوز از میراث فرهنگی و دیگر مراجع ذی صلاح، حتی باوجود مخالفت میراث فرهنگی، اقدام به اجرای عملیات ساخت و ساز در کنار بقعه تاریخی این امامزاده کرده بودند.
بنای امامزاده یوسف رضا که سال ۸۴ به شماره ۱۴۶۶۷ در فهرست آثار ملی قرار گرفت در روستایی به همین نام در پنج کیلومتری کمربندی شمالی ورامین – پیشوا واقع شده است.
پیشوا با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/ ۱۰۰۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


امامزاده یوسف


پیشوا